Forhandlerannonser på af

Det er mulig det bare er meg men jeg blir litt oppgitt over hvordan enkelte forhandlere annonserer her på AF.
Det er et par forhandlere som legger ut annonser hvor de har eller kan skaffe "det meste" av levende til ferskvann. Det er forsåvidt vel og bra, og det er alltid interessant å kikke på "listene" til forhandlerne.
Problemet er bare at når jeg søker under "Rubrikk" - "Arter til salgs" så dukker det opp mye spennende til salgs, men omtrent hver gang jeg trykker på "Vis annonse" kommer jeg inn på de samme to annonsene til disse forhandlerne.
Jeg liker å søke på arter til salgs i annonsene for å se om det er noen i landet som har drettet og selger noen godbiter, gjerne maller, coryer (jada, også malle) eller ciklider som er det jeg personlig synes er mest spennende. '
Jeg liker å komme i kontakt med andre akvarister som driver med oppdrett og kanskje selger på privatmarkedet. Når disse forhandlerne kobler annonsene sine til omtrent hver fisk i databasen blir det utrolig vanskelig å finne ut hva som er tilgjengelig og ikke.
Jeg ønsker ikke å eksludere noen, men skulle ønske forhandlerne kunne nøye seg med å legge ut lister m/priser - uten å linke til fiskebasen. Slik det er blitt nå har disse annonsørene "kuppet" søkeresultatet på de fleste arter som omsettes i landet...
Som sagt, mulig det bare er meg, er uansett interessert i å høre andres synspunkter på dette...
Ser problemet og iallfall de gangene forhandlerne linker til "hele basen" selv om den oppdaterte fiskelisten dems ikke inneholder fisk annonsen er koblet opp mot. Skal man koble annonse mot fisk så bør også denne koblingen oppdateres samtidig med at fiskelisten per tekst oppdateres. Tar litt tid ja, men skal man annonsere så skal man amnonsere korrekt.

Noe stort problem er det ikke for meg, lærer raskt å kjenne thumbnailen til forhandlerne. De fleste av disse har som regel mye mer skrivefeil/dårlig språk enn de private annonsene for tiden så de lukes ut på 1-2-3 allerede i overskriften.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap