Løsne midtstag i Akvastabil..?

Hvordan får jeg løs midtstaget i et Akvastabilkar - enklest mulig og uten å ødelegge noe?
Bor opp naglen, hvis det er festet med blindnagle.
Hmm, får se om jeg får det til.. takker
Synes at det er ganske mye jobb med akvastabil karene de gangene man skal skifte startere eller noe annet sånn at man må "demontere" armaturet.
Takk og lov at det ikke trenger og gjøres så ofte!

Vi gikk igjennom det prosjektet for noen uker siden så det blir forhåpentligvis en god stund til neste gang.
Håvard Støre Andresen
Bor opp naglen, hvis det er festet med blindnagle.

Da var det gjort.. måtte bare lete etter et passelig bor. Hadde sett for meg masse arbeid jeg, også tok det ikke to minutter en gang )
Ina Kristiansen
Synes at det er ganske mye jobb med akvastabil karene de gangene man skal skifte startere eller noe annet sånn at man må "demontere" armaturet. Takk og lov at det ikke trenger og gjøres så ofte! Vi gikk igjennom det prosjektet for noen uker siden så det blir forhåpentligvis en god stund til neste gang.

På de nye Effect-armaturene er det ikke startere. Tenkte å kjøpe et til min gamle 530-liter. De passer visst ikke helt har jeg hørt rykter om, men det tar jeg ikke så nøye

Midstaget jeg har løsnet var for å få inn en BTN-bakgrunn. Den er selvsagt ca 2 cm for bred, så jeg må vel frem med saga også..
Ina Kristiansen
Synes at det er ganske mye jobb med akvastabil karene de gangene man skal skifte startere eller noe annet sånn at man må "demontere" armaturet. Takk og lov at det ikke trenger og gjøres så ofte! Vi gikk igjennom det prosjektet for noen uker siden så det blir forhåpentligvis en god stund til neste gang.

Det finnes startere som har en betydelig lengre levetid enn vanlige, som skal skiftes ut hver gang røret byttes.
Denne gir også lengre levetid for rørene, noe som ikke akkurat er å forrakte, så ofte det er behof for utbytting i akvarier.
Tenneren jeg snakker om finner du her.
Midstaget jeg har løsnet var for å få inn en BTN-bakgrunn. Den er selvsagt ca 2 cm for bred, så jeg må vel frem med saga også..

Har du tenkt på hvordan du vil feste det igjen?..
Om ikke så vil jeg anbefale rustfrie skruer med mutter.
det er sterke greier..
reinert
Da har jeg kappet av bakgrunnen på lengda. Leste at det var lurt å bruke en god sag og det har jeg gjort.

Skal noen andre gjøre det samme, så vil jeg anbefale å bruke en egen sag og ikke naboens..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap