Grus som mister farge

Kjøpte en sekk Aquatic Nature Dekoline Nero som har vært i to rekekar i en måneds tid. Har de siste dagene sett at grusen virker lysere og ser mer grå ut enn svart. I tillegg har noen av steinene plutselig blitt rustfarget og det virker som om noe av grusen går i oppløsning. Noen som har peiling på hva som skjer??

Det er rart. Jeg har den grusen i 3 forskjellige akvarier og jeg har brukt den i flere år. Jeg har ikke opplevd noe av det som du beskriver.
Har plukket ut de steinene som har endret farge, men ser bare flere og flere med rustfarge. Når jeg tar de ut av karet blir jeg brun på fingrene av grusen..!
Du burde ta dette opp med butikken du kjøpte grusen i.
Grus som mister farge
hei er det china produkt som enkelte butikker selger returner grusen ,skal ikke farge ta kontakt med butikken ja.
Skal kontakte butikken, men det er snakk om Webzoo, så kan ikke forvente svar med det første. Grusen er fra Aquatic Nature som jo skal være en seriøs produsent av akvarieutstyr. Har to store Mangroverøtter i karet, men disse skal vel ikke ha noe med saken å gjøre?
Ifølge Aquatic Nature skal ikke grusen deres miste fargen. Det samme sier alle som produserer grus som er farget. Men det skjer allikevel, ihvertfall har det vært en god del klaging på noen andre merker som er mye brukt i USA. Jeg har farget sand fra en annen amerikansk produsent (Estes), og den holder fint.

Jeg ville tatt et bilde av hvordan grusen ser ut i akvariet. Sett en flat glasskål med ny grus oppi der, sånn at man ser forskjellen mellom svart/ny grus og den som er bleket i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap