Apistogramma i 60 cm akvarium?

Inaktiv bruker
Det har plutselig dukket opp et akvarium fra kjelleren og dette karet har de samme målene som et 60-liter akvarium, med unntak av høyden så dette karet er "bare" 45 liter. Har lyst til å sette opp dette karet for å ha apistogramma borellii http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15051 og sette på et TMC V²Powerbox 100 nano eksternt filter.
Har tenkt å ha en han og to kanskje tre hunner i karet, kanskje sammen med en liten stim soltetra http://akvaforum.no/profile.cfm?id=8203
Vil dette karet med den filtreringen være nok eller vil det være nødvendig å ha et større kar?
Skal selvfølgelig ha sandbunn og masse planter samt røtter og steiner.
Er litt i tenkefasen og har ikke spikret noen planer enda.
Apisto bryr seg ikke så mye om høyden. Men vet ikke om jeg forstod målene dine helt, men det er 60 cm langt?

De erfarner her inne anbefaler større kar til apisto, profilen tilsier lengde på 60 cm. På utenlandske forum er de litt mer "liberale". Men det er nok i grenseland. Jeg ville definitivt ikke hatt mer enn et par, altså ikke harem. Jeg prøvde 1 hann og 2 hunner med kakaduer i en 75 liter. Den ene hunnen hadde det ikke så ok, den ble forvist til et hjørne. Så for å ha et harem så ville jeg hatt betydelig større kar enn profilen tilsier.

Jeg setter opp et kar nå med lengde på 128 cm, men har ikke tenkt å ha mer enn 2 hunner av agassizii
Angående soltetra så er nok de store nok til å ta yngel også. De jobber godt sammen i flokk, uten at jeg har personlig erfaring. I mitt kakaduekar så har jeg yngel nå sammen med ildtetra og det ser ut til å gå greit. Men i det jeg setter opp så velger jeg Nannostomus for å være sikker.
Inaktiv bruker
Karet er 60*30 i bunnmål og det er 27 cm høyt.
Da ser det ut til at jeg burde vente litt og se om jeg kan skaffe et større kar.
Takk for info!
Da blir nok dette karet et yngelkar igjen for ancistrus...
Jeg hadde nok trolig prøvd med et par av apisto i det karet. De hadde jo ikke brydd seg om karet var 60 cm høyt.
Inaktiv bruker
Tror jeg venter til jeg får et større kar og bruker dette til yngelen som er på vei hos ancistrusene igjen.
Tenker at det blir dårlig med plass til planter siden høyden er litt lav.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap