Blått oksehjerte som diskusfor.

Med et uhell raska jeg med meg en pakke med farga oksehjerte i frysedisken. Knallblått så det holder. Nå blånekter mine kjære å røre dette foret så det blir nok sneglefor... når jeg bare får lurt igang et sneglekar... Men av ren nysgjerighet lurer jeg på om noen har erfaring på at det hjelper på farvene på fiskene eller om det er den bløffen jeg tror det er?

He, he nesten som at jeg må spørre om hjertet kommer fra rasen Belgisk blå

Har ikke vært borti dette foret. Var det noe du fant i akvariebutikken eller snakkker vi om dagligvare?.
Var det Discusquick "blå"?

Tror det er en mix som heter det. Den skal være bra.
Fina fisken
Nei det er ikke Belgisk blå eller discusquik blå, men Fina Fisken sitt oksehjerte med navnet Intensiv blå. Uansett så ser det ut som det har havna i blekkhuset med et uhell for så å selges til "halvblinde" og travle akvarister.
Blåfarget oksehjerte?

Hvis det smaker som oksehjerte er det rart at fiskene ikke vil ha det. Kanskje de er skeptiske pga fargen, eller kanskje det er et dårlig produkt.

Har ikke sett den varinten fra Fina Fisken, men nå foretrekker jeg å lage selv. Er litt enklere når man selv kan bestemme innholdet så er man sikker på at man dekker behovet for proteeiner og vitaminer. Oppskrift og forklaring på hjemmelaget oksehjerte finner du på min hjemmeside under Discushold
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap