Hva bør velges av for?

Jeg tenkte jeg skulle bestille noe for på nettet.. men det finnes jo et enormt utvalg av fortyper på markedet



Jeg er ute etter for til:
- maller (regner med at det skal være en form for tabletter)
- malawi ciklider
- diverse selskapsfisk
- andre ciklider (sør amerikanske)

hvis det er noen som har noen anbefalinger ville det sikkert gjøre valget enklere

svar mottas med takk
"Maller" er veldig mye forskjellig, og ulike maller setter ulike krav til fór. Hva slags maller har du?
Hvilket for som bør velges, kommer mye ann på hvilke fisker det er du har.
En del maller trenger stort sett kun grønnfor, det samme gjelder malawi. Andre av samme arter, trenger mer "kjøtt".

Så om du sier litt mer om hvilke fisker det er du har, vil du nok få bedre svar
Hvis du skal ha tabletter til maller, kan jeg selv anbefale JBL Novo Fect og Novo Tab (vi har Corydoras Nanus). Våre nanuser er veldig glad i disse, og har en tendens til å begynne å leke på grunn av disse
av maller er det i hovedsak snakk om gibbiceps og plecostomus, ancistriuser og noen sterbai pansermaller

malawiciklider: melanochromis auratus, melanochromis chipokae, pseudopheus saulosi, labidochromis caeruleus (+ noen jeg ikke husker navnet på i farta)

andre ciklider: astronotus ocellatus(oscar ciklide), aequidens rivulatus (gullsøm), mikrogeophagus ramirezi (sommerfugl ciklide)

diverse annen fisk; sverddragere, guppy, neontetra, platy, +++
Hikari har et veldig godt kvalitetsfòr, det gjelder alt de produserer, både tabletter til maller og mere "kjøttaktige" pellets til f.eks. din Oskar-ciklide. Jeg har synke-vafler til mallene fra det merket, i tillegg til Wardley shrimp pellets og Sera vicachips.
En stor fordel med Hikari's fòr, er den fabelaktige evnen det har til å ikke grumse vannet! Synes veldig mye andre malletabletter gjør det, men altså ikke Hikari sine.

Av flakfòr er mine fisk (sør-amerikanske) mest begeistret for JBL Gala. De får også JBL Krill flakfòr.
Du har fisker med vanske bredt spekter med tanke på næringsbehov. Alle fiskene bør få ett "fullverdig" måltid med høyt innhold av næringsstoffer.

Bruker selv Tetra og JBL for til bunnlevende fisker, med godt hell. Hos meg settes det mest pris på bunnforet til Tetra (tetramin\ tabimin)
Malawiene mine får stort sett JBL Novorift (stor andel av grønnfor), noe som går ned på høykant. Supplerer dette med Aquatic Nature Cichlid excel. Tror dette vil fungere bra med dine mbunas.

Til selskapsfisk har jeg stort sett brukt tetra som hovedfor, tetramin\ tetramin pro.
Levendefødere har i tillegg fått en hel del tetra phyll, på grunn av behovet for grønnfor.

Til større ciklider, ville jeg gitt Aquatic Nature Cichlid excel, større pellets
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap