Montere bakgrunn

Hei.
Har angret litt siden starten når jeg ikke monterte skikkelig bakgrunn. Kunne tenkt meg Back to nature slimline.

Akvariet er fortsatt i innkjøringsperioden, så null fisk. Er det noe problem hvis jeg slår av filter, tømmer akvariet, monterer bakgrunn og så fyller opp med samme vann igjen? Eller best til å vente til etter innkjøringa er ferdig?

Plussmedlem
Hvis du kan kjøre filteret i det samme vannet mens du jobber så er det ikke noe problem.
Har standard filter til Rio 180L, det er innvendig så kan ikke det. Kan det stå en stund "tørt"?
Plussmedlem
Så lenge tørt vil si at du må starte på nytt med innkjøring.
Du kan ta ut svampene og legge disse i vannet du har tatt ut. Det samme kan du gjøre med selve pumpen. La den sirkulere i den samme beholderen hvor du har svampene.
Litt tid i tørrhet tåler filteret. Hvor lang tid ca. vil det ta å montere bakgrunnen?

Edit: Tenkte ikke over herdetid med silikon. Du burde nok ta filtermediene ut og legge dem i akvarievann som Loomis sier. En brusestein kan være lurt.
Smart! Takk, da har jeg en plan!

Tømmer vann i stor beholder, tar ut hele filteret og lar det kjøre i vannet. Monterer bakgrunn og så filter (så får jeg tetta igjen det som trengs mtp små fisk og juwel filtre, hvor enkelte setter seg fast og dør). Vet ikke hvor lang tid det tar å herde silikonen, men i nøden så tar jeg ut svampene og lar det ligge oppi vannet så mens jeg monterer filteret.

Win win situasjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap