Tøsete nijsseni-hann ;)

Jeg var så glad for at begge hunnene mine tydeligvis kom godt overens.
Men så begynte de å strutte og se sinna ut på hverandre.
Og det er slett ikke overraskende!

Den tøsete hannen min flørter hemningsløst med begge to, selv om de alle tre er i en tett klynge.
Han stiller seg mellom hunnene, og bytter på å smaske de på buken!

Snakk om hannrei :P

Han på butikken sa at de ikke er monogame, og at jeg derfor kan ha tre stykk, og at han vil befrukte begge to.
(Forhåpentligvis)

Stemmer dette?
Tja.... du kan jo lese gjennom denne tråden der (en såkalt mailing-list) der en del amerikanere diskuterer aggressiviteten hos A. Nijsseni. For det er Apistogramma du mener, ikke sant?

De kan visst banke hverandre til døde om de finner det for godt, er noen brukeres erfaringer i den trådlisten jeg linket til.

Virker som det er endel delte meninger i den tråden.. så kanskje mine er snille?

Hunnen måler litt krefter, men de har ikke prøvd å jule hverandre opp enda iallefall.
Mer finner som strutter og munner som gaper litt.
Hei,
Min erfaring er at hunnene kan være veldig aggressive mot hverandre, men hvis de har greit med plass, så gå det som regel greit.

Det med polygami vs monogami hos Nijsseni er ikke helt oppe og avgjort, de kan utvikle begge typer forhold.

Kristian

De går i en 240 liter, så plass har de jo nok av.
I mi fiskebok, Akvariefisker av Ulrich Schliewen, står det at dei skal holses parvis.
Ang pardannelse
Da har jeg to forskjellige, eller tre forskjellige uttalelser.
Men nå har jeg to hunner, og så får jeg se om jeg får ett par.
Og da får jeg vurdere en hann til, eller noe annet lurt
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap