Hva gjør jeg med pumpa?

Hei!
Pumpa (eheim profesjonell 4+) begynte å lage en rar lyd for ca 2 mnd siden, åpnet derfor pumpa og endte med å ta inn og ut den roteren (vis det heter det), noe som hjalp en ukes tid før den kom smått tilbake. Tok derfor med meg pumpa tilbake der jeg kjøpte den men de kunne ikke se noe som helst, så om de skulle gjøre noe mer så måtte de sende inn pumpa. Så tok med pump hjem, men nå begynner lyden å komme tilbake igjen, sliter også nå med at det ikke er noe styrke i pumpa, er veldig lite strøm til tross for at den står på fult (har prøvd både å vaske slangene, byttet filter osv, noe som ikke gjør noe forskjell for strømmen)

Noen som vet hva det kan være? Burde jeg bare sende den inn og håpe på at det går fort? Har kun svampfilter som blir alt for lite til akvariet som reserveløsning
Kan være at pumpa drar inn luft et sted. Hvis pumpa er relativt ny, sjekk at alle pakningene er rene og helt fri for sand, støv, plantematerialer og annet, før du setter den sammen igjen. Hvis pumpa er noen år gammel, kan det være på tide å bytte pakninger.
Kampfisk
Kan være at pumpa drar inn luft et sted. Hvis pumpa er relativt ny, sjekk at alle pakningene er rene og helt fri for sand, støv, plantematerialer og annet, før du setter den sammen igjen. Hvis pumpa er noen år gammel, kan det være på tide å bytte pakninger.


Noen steder jeg burde sjekke enda mer nøye for at den drar inn luft? Gjorde som du sa men finner ikke noe som kan se feil ut heller, men så er jeg også helt nybegynner da. Pumpa ble kjøpt for et halvt år siden så ganske ny.

Bare fra i går så ser jeg også at det er så vidt strøm i vannet, kunne se litt bevegelse i vannet i går men så og si ingen ting nå
Har Du tjekket lagerne og rotor(pinnen) ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap