Nanofisk i sneglekar - forslag?

60 L, pH 7-7,5, GH 9+. Snegler og reker og stjernedanio. Noen forslag til en annen liten fiskeart som kunne passe her? Gjerne noe litt utenom det vanlige. Må ikke spise snegler!! 😬
Grønn neontetra er mindre enn vanlig neon tetra og har ikke den røde linjen på seg, den glinser blått og grønt i lyset og ser fantastiske ut, samt at de går godt sammen med snegler og reker. mulig de blir og spise på reke yngel om de ike har ett sted og gjemme seg men det er vel kun det.
Plussmedlem
Hva med noe innen Pseudomugil-slekten?
Takk for svar, begge!

Grønn neontetra: Den er flott, men må nok ha surt og bløtt vann, som er motsatt av hva sneglene trenger. Derfor ikke aktuell.

Pseudomugil: Svært godt forslag, men har hatt det før og prøver gjerne noe annet nå.

Jeg grubler videre! :-P
Hei.
Jeg har moskito rasbora i en 70 liter med reker.
Små og søte og overlevelsesdyktige. 
Rosa  
Plussmedlem
Hmm.... Hva med en Limia-art da? Nigrofasciata er jo veldig fin, synes jeg.
Hei.
Jeg har moskito rasbora i en 70 liter med reker.
Små og søte og overlevelsesdyktige. 
Rosa  


Disse skal jo også ha lav GH, og er derfor ikke så aktuelle sammen med snegler. Men de er sååå fine, og jeg kunne godt tenkt meg dem i et av de andre akvariene mine, så det skal jeg vurdere seriøst.
Hmm.... Hva med en Limia-art da? Nigrofasciata er jo veldig fin, synes jeg.


Ja! Nå snakker vi. Jeg må sjekke litt ulike arter - hva fins og hva får man tak i? Og per nå er sneglene i 45L og jeg tenkte å la det bli med det, men kanskje jeg skal bytte ut med 63-litern likevel, hmmmm... 
Det står 100L på de (ifølge AF) vanligste artene. 🫤 Kanskje L. tridens ikke trenger fullt så mye plass...?
Plussmedlem
L. Vittata bør kanskje ha 100 ja, hoene der blir ganske voksne.
Men L. nigrofasciata blir ikke større enn en halvgrei guppy, så her bør 63 være dugelig. Samme for Tridens.
Jeg har sett Imazo ha Limia inne ganske ofte i det siste så her skal de fleste regulære butikkene kunne bestille for deg.

Edit:
Skulle jeg kanskje ha fått tak i noen selv? Hmm....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap