Klønat og for seint ute
E det mulig.
Jeg hadde for plan og sette opp en 160 liter til L-maller. Akvariet sto hoss mine foreldre. Jeg var innom kontoret i Oslo i uka som var sto det en Eheim 2324 som de mente det var feil på, jeg regnet da med at det var enten staget eller rotor som var ødelagt,(uten og si for mye) så da de ikke hadde bruk for den sendte de den til meg, joda pumpa kom i dag og helt riktig staget var knekt, enkelt tenkte jeg. Mens jeg skulle prøvekjøre den klarte jeg selvfølgelig og miste den i golvet med vann og hele greia, splæs utover golvet klarte da og slå et stykke av ene hjørnet men ikke værre en at jeg skal klare og fikse det.
Etter at vannet var tørket opp, og nytt mot, ringte jeg til modern og sa jeg skulle komme og hente akvariet, da hadde selfølgelig fadern ikke fått med seg at jeg skulle ha det, så sist brodern var hjemme hadde han tatt det med seg til Hammerfest 70 mil unna, regner med og aldri se det karret igjen.
Så da står jeg her et skritt frem og to tilbake. Problemet er at fruen har sett dette karret, så om jeg drar og kjøper et nytt blir det hett her en stund,
Jeg hadde for plan og sette opp en 160 liter til L-maller. Akvariet sto hoss mine foreldre. Jeg var innom kontoret i Oslo i uka som var sto det en Eheim 2324 som de mente det var feil på, jeg regnet da med at det var enten staget eller rotor som var ødelagt,(uten og si for mye) så da de ikke hadde bruk for den sendte de den til meg, joda pumpa kom i dag og helt riktig staget var knekt, enkelt tenkte jeg. Mens jeg skulle prøvekjøre den klarte jeg selvfølgelig og miste den i golvet med vann og hele greia, splæs utover golvet klarte da og slå et stykke av ene hjørnet men ikke værre en at jeg skal klare og fikse det.
Etter at vannet var tørket opp, og nytt mot, ringte jeg til modern og sa jeg skulle komme og hente akvariet, da hadde selfølgelig fadern ikke fått med seg at jeg skulle ha det, så sist brodern var hjemme hadde han tatt det med seg til Hammerfest 70 mil unna, regner med og aldri se det karret igjen.
Så da står jeg her et skritt frem og to tilbake. Problemet er at fruen har sett dette karret, så om jeg drar og kjøper et nytt blir det hett her en stund,
Postet 24.01.06 kl 17:50
Endret: 24.01.06 kl 17:52
Postet 24.01.06 kl 18:45
Postet 24.01.06 kl 20:20
Postet 24.01.06 kl 20:25
Bengt FossliSå da står jeg her et skritt frem og to tilbake. Problemet er at fruen har sett dette karret, så om jeg drar og kjøper et nytt blir det hett her en stund, :-)
Det er nå du skal legge frem hvor bra det var at han dro med det karet. I og med at du hadde det tilgjengelig så var det jo galskap og kjøpe et større. Men nå er jo det problemet løst. "Nå når du likevel må kjøpe et nytt, så kan du likevel gå for et stort ett." Kjør denne i noen dager. Dra gjerne frem målbåndet med jevne mellomrom og spør om hun syns at 2 meter blir for langt.
Når nervene hennes er på høykant, kan du legge ansiktet i forståelsefulle folder og si at du har tenkt litt. Kanskje det blir for lite plass til et så stort akvarium som du hadde planlagt. "Kanskje vi skal gå for ett mindre ett?"
Denne funker bestandig
Så drar du og handler et akvarium som er større enn det du i utgangspunktet hadde tilgjengelig. Det blir uansett mindre enn hun gikk og hadde mareritt om i noen dager.
mvh
OK
En utspekulert ektemann med alt for mange akvarier på alt for liten plass
Postet 24.01.06 kl 20:52
Endret: 24.01.06 kl 20:52
Forresten er "klønat" ett ord som man ser for sjeldent her inne!
Det hører jo til det Nord-Norske språket
Mange gode tips her, men det er ikke så enkelt. Er fra før i overtalelsefasen om et 420 liter Rubin akvarium, så siden dette var gratis og bare skulle hentes tror jeg det kan bli litt meget på en gang. Men det er ikke umulig, tar bare litt lengre tid
Postet 24.01.06 kl 21:09
Postet 24.01.06 kl 23:00
Postet 25.01.06 kl 11:31
Postet 25.01.06 kl 13:38
Postet 25.01.06 kl 15:00
Postet 25.01.06 kl 15:32
Postet 27.01.06 kl 21:34
Endret: 27.01.06 kl 21:35