Skjell til akvariet?

Har hørt om noen ferskvannsskjell hos en på den nye zoo-butikken på Oslo City. Noen som har slike eller vet hvor man kan få tak i de? De hadde bestilt til Oslo City, men jeg er utålmodig etter noe så sjeldent.... hehe
Skjell til akvariet.
Hei, vil bare gi deg et vink om at skjell øker ph, ikke for alle,men for mange.
No clue
Hei, vil bare gi deg et vink om at skjell øker ph, ikke for alle,men for mange.

Det er nok ikke slike skjell Ørjan tenker på De skjellene han tenker på lever, og da vil dem ikke øke ph-en, siden skjellet deres ikke får ligge å forvitre
Sorry,sorry. Skal lese innleggene bedre neste gang....
Sorry,sorry. Skal lese innleggene bedre neste gang....
Men,skallene består jo av kalk så litt må de vel avgi? "fiske fiske".
Faktisk vil voksende skjell\sneiler forbruke en del av Kalsiumet i vannet for å bygge skallet, men for ferksvannsskjell går dette så grasat sakte, at det ikke merkes på vannet.
Tror ikke at det vil skilles ut noe fra skallet, da dette vil svekke skallet alt for mye
Tenkte å ha skjellene i ciklide-karet mitt. Ciklidene er glad i høy pH, og noen skjell tror jeg ikke utgjør så stor forskjell som all kalksteinen jeg har liggende i karet... Spørsmålet er vel heller hvor jeg får tak i dem. Foring og lignende.
Heisan,
Hvis det er ferskvannsmusling du er ute etter, har de dette på Majorstuen Zoo i Oslo. Der vil du sikkert få opplysninger om det du lurer på
Da har jeg fått tak i 5 ferskvannsmuslinger fra Majorstuen Zoo
Noen anelse om formering og vannverdier de ønsker seg? Hadde også vært artig å vite hva slags art det er, er visstnok 4 arter i Norge...
Corbicula sp. er vistnok navnet på den du har fått deg, asiatisk ferskvannsmusling. Du må nesten søke opplysninger via nettet. Olive Clam er populærnavnet.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap