glass som glir fra verandre
Postet 06.02.06 kl 09:32
Postet 06.02.06 kl 10:59
nei det lekker ikke
det beveger seg utover i nerkant og det liker jeg ikke
Postet 06.02.06 kl 11:11
Nei det skjønner jeg godt-skal jo ikke bevege seg så mye at du ser det, mener jeg da.
Vis karret er i bruk så hadde jeg nok ventet til det begynte å "lekke" og så hadde jeg silikonert det på nytt-men har du flere karr, så hadde jeg tømt det, og gjordt overnevnte.
Er jo litt kjedelig å komme hjem med 100 liter vann på gulvet.
Har selv et "hjemme"lagt 212 liters helglass som er innebygd i stue veggen, og jeg kan ikke se noen bevegelse i glasset der.
Er nok silikonen som holder påå slippe-kan ihvertfall høres slik ut-det kan enda holde i mange år, men det kan også ryke når som helst.
Så tror nok jeg ville reparert det.
Vis karret er i bruk så hadde jeg nok ventet til det begynte å "lekke" og så hadde jeg silikonert det på nytt-men har du flere karr, så hadde jeg tømt det, og gjordt overnevnte.
Er jo litt kjedelig å komme hjem med 100 liter vann på gulvet.
Har selv et "hjemme"lagt 212 liters helglass som er innebygd i stue veggen, og jeg kan ikke se noen bevegelse i glasset der.
Er nok silikonen som holder påå slippe-kan ihvertfall høres slik ut-det kan enda holde i mange år, men det kan også ryke når som helst.
Så tror nok jeg ville reparert det.
Postet 06.02.06 kl 11:17
Silikonfugene som akvarier i dag er limt med skal være elstiske og gi ørlite etter. Dermed ikke sagt at disse fugene synlig skal gi etter. Høres noe faretruende ut. Det er nederst i akvariet at trykket er størst og her også bør fugene være kraftigst.
Er en i tvil så bør en tappe ned vannet i akvariet. Er akvariet nyinnkjøpt så ville jeg tatt kontakt med selger/butikk ang. reklamasjon. Er det et eldre akvarium ville jeg forsterket silionfugene.
Er en i tvil så bør en tappe ned vannet i akvariet. Er akvariet nyinnkjøpt så ville jeg tatt kontakt med selger/butikk ang. reklamasjon. Er det et eldre akvarium ville jeg forsterket silionfugene.
Postet 06.02.06 kl 11:34
karet er ca 1/2 gammelt
karet er ikke gammelt
tror uten og være sikker (får ikke målt )så har det glid ca 0.5cm oppe og mere nede
tror uten og være sikker (får ikke målt )så har det glid ca 0.5cm oppe og mere nede
Postet 06.02.06 kl 11:39
Postet 06.02.06 kl 13:40
Postet 06.02.06 kl 13:56