Akvarist-utdanning?
Postet 22.02.06 kl 10:33
Endret: 22.02.06 kl 11:41
Dersom du tenker på å få deg jobb som akvarist, så er det ikkje så altfor mange muligheter her i landet. Det er dei offentlege akvariene, og evt. universiteta. Vegen å gå er nok å studere marinbiologi eller noko tilsvarande.
Ein kan imidlertid fint få jobb som akvarist i t.d. ein akvariebutikk. Ein treng (diverre) ikkje noko utdanning for det!
Ein kan imidlertid fint få jobb som akvarist i t.d. ein akvariebutikk. Ein treng (diverre) ikkje noko utdanning for det!
Postet 22.02.06 kl 12:04
Postet 22.02.06 kl 12:08
Postet 22.02.06 kl 12:09
Endret: 22.02.06 kl 12:09
Det burde vært pensum og sertifikat
Tenk det, det hadde vært noe å rive opp av lommeboka og dytte i fjeset på de hjelpesløse ekstrahjelpene i zoo-butikker! *gliz*
"Se her! Hva med å ta et SÅNT kurs?"
Ojoj! *kneggende latter*
PSSST! moderatorer, lag et brevkurs til oss! Så kan vi avlegge eksamen på nett og få "diplom" på profilen vår her!*hopper opp og ned i sofaen av iver* Det hadde vært et morsomt opplegg.
(ikke dønn seriøst altså, jeg synes bare ideen var morsom, noe man kan delta i og være med på her på forumet).
Tenk det, det hadde vært noe å rive opp av lommeboka og dytte i fjeset på de hjelpesløse ekstrahjelpene i zoo-butikker! *gliz*
"Se her! Hva med å ta et SÅNT kurs?"
Ojoj! *kneggende latter*
PSSST! moderatorer, lag et brevkurs til oss! Så kan vi avlegge eksamen på nett og få "diplom" på profilen vår her!*hopper opp og ned i sofaen av iver* Det hadde vært et morsomt opplegg.
(ikke dønn seriøst altså, jeg synes bare ideen var morsom, noe man kan delta i og være med på her på forumet).
Postet 22.02.06 kl 12:13
Endret: 22.02.06 kl 12:14
Postet 22.02.06 kl 12:15
skulle gjerne hadd akvarie hold som pensum på skolen hehe, vennene mine hater nesten akvarie. hehe. det hadde vært topp. der har jeg endelig fått beste karakter i klassen.
lærer: noen som vet det latine navnet til zebra pleco?
elever: .......................................................................
me: hypancistrur zebra
hehe. noen på 13-14 år her som jobber i dyre butikk? vil begynne å jobbe i dyrebutikk men?
lærer: noen som vet det latine navnet til zebra pleco?
elever: .......................................................................
me: hypancistrur zebra
hehe. noen på 13-14 år her som jobber i dyre butikk? vil begynne å jobbe i dyrebutikk men?
Postet 22.02.06 kl 13:22
FSskulle gjerne hadd akvarie hold som pensum på skolen:D
Det var det faktisk noen i 3BI-klassen min som hadde... De hadde ikke så mye greie på fiskehold, men ville gjerne lære mer. På biologi-rommet sto et litt forsømt akvarium, og de fikk lov av biologi-læreren å sette det opp på nytt og å skrive en prosjektoppgave om dette. Da måtte de selvsagt beskrive nitrogen-syklusen og slikt også. Det gir ikke noe papir på at man kan noe om hold av akvarier, men det kan jo være spennende å trekke inn temaet i både kjemi og biologi om det er fag man kunne tenke seg å ta! Og så blir lærere så glade når man interesserer seg for noe som har med deres fag å gjøre....
Så kan man jo heller gå videre med f.eks. marinbiologi om man vil det...
Postet 22.02.06 kl 13:36
Endret: 22.02.06 kl 13:37
Postet 22.02.06 kl 14:22
Postet 24.11.23 kl 16:36
Postet 25.11.23 kl 09:07