Akvarist-utdanning?

ønsker tips og råd om hvilken utdannindsbakgrunn en akvarist har.er det mulig å ta utdanning i faget og evt. hvor? finnes det nettbasert?
Plussmedlem
Dersom du tenker på å få deg jobb som akvarist, så er det ikkje så altfor mange muligheter her i landet. Det er dei offentlege akvariene, og evt. universiteta. Vegen å gå er nok å studere marinbiologi eller noko tilsvarande.

Ein kan imidlertid fint få jobb som akvarist i t.d. ein akvariebutikk. Ein treng (diverre) ikkje noko utdanning for det!
Jeg vil bare få presisere at "akvarist" er noe en person med stor akvarieinteresse og gjerne ett eller flere akvarier kaller seg, og ikke noen offisiell tittel.

Eksamen i akvarie hold jaja hvorfor ikke?.
Det burde vært pensum og sertifikat
Tenk det, det hadde vært noe å rive opp av lommeboka og dytte i fjeset på de hjelpesløse ekstrahjelpene i zoo-butikker! *gliz*
"Se her! Hva med å ta et SÅNT kurs?"

Ojoj! *kneggende latter*

PSSST! moderatorer, lag et brevkurs til oss! Så kan vi avlegge eksamen på nett og få "diplom" på profilen vår her!*hopper opp og ned i sofaen av iver* Det hadde vært et morsomt opplegg.

(ikke dønn seriøst altså, jeg synes bare ideen var morsom, noe man kan delta i og være med på her på forumet).

Mona, slett ikke dumt.
Kunne kanskje vært en månedskonkurranse eller noe slikt..?

Alle kan ta, men en heldig og spesielt flink blir trukket ut?

Forresten,
man kan lese til teori her inne, og kjøpe mange, mange akvarier for praksis :P
skulle gjerne hadd akvarie hold som pensum på skolen hehe, vennene mine hater nesten akvarie. hehe. det hadde vært topp. der har jeg endelig fått beste karakter i klassen.

lærer: noen som vet det latine navnet til zebra pleco?
elever: .......................................................................
me: hypancistrur zebra

hehe. noen på 13-14 år her som jobber i dyre butikk? vil begynne å jobbe i dyrebutikk men?
FS
skulle gjerne hadd akvarie hold som pensum på skolen:D

Det var det faktisk noen i 3BI-klassen min som hadde... De hadde ikke så mye greie på fiskehold, men ville gjerne lære mer. På biologi-rommet sto et litt forsømt akvarium, og de fikk lov av biologi-læreren å sette det opp på nytt og å skrive en prosjektoppgave om dette. Da måtte de selvsagt beskrive nitrogen-syklusen og slikt også. Det gir ikke noe papir på at man kan noe om hold av akvarier, men det kan jo være spennende å trekke inn temaet i både kjemi og biologi om det er fag man kunne tenke seg å ta! Og så blir lærere så glade når man interesserer seg for noe som har med deres fag å gjøre....

Så kan man jo heller gå videre med f.eks. marinbiologi om man vil det...
Såvidt jeg vet så har (hadde?) Øya Landbruksskole en "smådyrlinje" der akvaristikk inngår. Sjekk den skolen så finnes det sikkert mer info.
Mener da, at personalet i dyrebutikker må ta et, flere kurs i dyrehold .
Men hvor mye der er om akvarie vet jeg ikke ?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap