Er det usunt å ha akvarium på soverom?

Noen som har hørt/lest noe om det?

Hilsen Pelen
jeg har hørt at akvarier øker luftfuktigheten mye, det er bra. hvis det er noe usunt som jeg vet så er det søvnmangel. pumpa kan laga litt my støy...
Hei
jeg har aldri hørt noe om at det er usunt med et akvarium på soverommet. når jeg er på hytten så er akvariumet hjemme, men da sover jeg mye dårligere!!!
Det kommer vel litt an på antall akvarier

Luftfuktigheten vil jo stige noe, men det trenger ikke være negativt i det hele tatt, så lenge det ikke er snakk om å kle alle veggene i akvarier og ha en liten seng i midten.
Har en 212 liter innebygd i stue veggen jeg-dvs. at resten/hele karret står på soverommet-ikke merket noe negativt
Ang lyd så er ikke det noe problem, har man innvendig filter som jeg har for øyeblikket så hører jeg faktisk ingen ting-mulig jeg kan høre pittelitte grann suming. Men har også brukt utvendig filter på et soverom går bra det og, må bare isolere/bygge noe rundt pumpen-alt lar seg løse
I norske hus og hjem er det generelt altfor tørr luft innendørs i vinterhalvåret. Dette tørker ut slimhinnene både i nese og luftveier, og tørre slimhinner har ikke så godt forsvar mot virus og basiller, og derfor øker sjansen for å få luftveisinfeksjoner og forkjølelser.

Et akvarium som avgir litt større luftfuktighet tror jeg tvertimot er av et gode

Her har vi enda ikke hatt vinterens store forkjølelsesepidemi. Verken mann eller barn har vært hjemme med sykedager. Og det må være den første vinteren i manns minne at vi har opplevd det.

Kanskje årsaken ligger i mitt stadig økende antall akvarier i stua?
Søvn er nok det "værste" det kan gå utover. Særlig hvis fiskene får yngel/legger egg ol så kan det gå hardt ut over nattesøvnen!

Ikke vær redd for å prøve!

Mikkel
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap