Hvor naiv kan man være?

Jeg solgte et 250 liters akvarie til ei dame her på forumet. Hun kunne ikke betale med en gang, men hadde virkelig behov for et større kar. Dum som jeg er sa jeg at jeg kunne vente med pengene til hun kunne betale meg. Hun skulle da betale da hun fikk barnetrygd i januar. Pengene er satt inn, sa hun, og gjenntok dette flere ganger, men jeg har enda ikke fått dem på konto. Nå siste gang sa hun at hun skulle ordne opp, dette var forrige helg. Da skulle hun levere noen valper, og så overføre pengene til meg etterpå. Fortsatt har jeg ikke sett dem. Hun har sagt 3-4 ganger at NÅ har hun satt inn pengene, men nei.
Hva gjør jeg?????
Egentlig skriver jeg for å få ut litt frustrasjon, og advare andre mot å være så naive som det jeg var
Jeg vil ikke si at du er naiv, men kanskje en tanke for godsnill?
Man har jo lett for å stole på folk (i alle fall jeg), og tror alltid det beste om dem.

Jeg ville i alle fall ikke turt å solgt noe lengre, uten en skriftlig avtale om når betalingen skulle finne sted.
Hva kan du gjøre? Jeg hadde tatt kontakt med politiet, for å høre om du rett å slett kan anmelde dama for "tyveri\ svindel", noe jeg regner med at du kan gjøre.
Jeg har drevet endel med kjøp og salg-du kan melde henne for tyveri, men saken kan bli/blir henlagt. Kommer litt annpå hva hun sier(kjøperen)-påstand mot påstand.
Det som jeg tror er det beste er å oppsøke kjøperen på hennes hjem adr. og kreve betaling eller ta med seg karret. Er litt rått men man lekker ikke butikk, og de fleste av oss trenger faktisk kronene vi har "solgt"tingene for: Ellers så hadde v stort sett beholdt tingene.

Så jeg hadde dratt hjem til henne sammen et par folk(bære hjelp) og enten fått penga eller tatt tilbake karret.
Ken Myrseth
Så jeg hadde dratt hjem til henne sammen et par folk(bære hjelp) og enten fått penga eller tatt tilbake karret.


Støtter denne, hent akvariet tilbake!
Så lenge vedkommende påstår å ha overført pengene, vil vel et par kontoutskrifter bekrefte hvem som har rett.

Noe må i alle fall gjøres. Får du ikke pengene, henter du karet! Støtter deg fullt ut!
Takk for tilbakemeldinger
Jeg ønsker virkelig at hun tar til vett. Det er så altfor lite penger å gjøre seg til kjeltring for. Det er litt fortvilet å få en sånn smell i trynet når man bare ville hjelpe til!
ja, det er direkte frekt-utnytter deg som bare ville hjelpe til. Men jeg personlig har ikke så stor tro på at hun vil bet. nå, når betalingen skulle vært i januar-virker bare som hun venter på at du skal gi opp og glemme hele saken.
Ikke gjør det-penger eller karret tilbake.
Jeg har ikke tenkt å gi opp og la henne få karet. Det blir bare ikke aktuellt. Har hun råd til å handle diskus og malawi ciklider, så har hun søren meg råd til å betale meg. Men det er vel heller viljen det står på.
Ved å fortelle om anmeldelse fikk jeg i dag svar fra henne igjen. Hun hadde penger, men kom seg ikke i banken! Skulle prøve å overføre via telefon.
At det må gå så langt. Jeg håper bare hun holder ord nå.
*fortsatt naiv*
Håper det ordner seg-om hun ikke får overført på telefonen, noe som går fint vis man har slik tjeneste i banken-så bør du ihvertfall få pengene imorgen, kjør henne i banken (og legg på bensin penger
Hadde blitt rimelig forbanna ja vis hun handler diskus og andre relativt dyre fiske men ikke betaler karret.
Men vi får håpe det ordner seg nå(idag eller imorgen).
Bor dette kvinnemennesket langt unnna deg??? Hadde det vært meg som fikk svada-løgner servert i trynet fire-fem ganger, så hadde saken vært grei; jeg hadde sendt mannen min hjem til kjerrringa sammen med en kompis for å hente karet tilbake!!
Når det går en hel måned uten at betaling kommer, da er iallefall MIN toleranse for sommel og pisspreik oppbrukt...

Fy søren så råtne folk kan være! Det er vel nyttesløst å be deg opplyse hvem det var, så andre kan unngå henne?

Evt kan du opplyse om det "på privaten" via email?

Trusler om å henge henne ut til spott og spe burde kanskje få fart i sakene?
Enig med deg, Mona. Er på utkikk etter litt akvarie utstyr, men det er ikke spesielt fristende å verken kjøpe eller selge når man hører slike historier.. Tanken på at folk kan være så sleipe er virkelig ubehagelig.. Har ikke spesielt mye tålmodighet når det kommer til slikt som dette.

Håper du får pengene dine Merete!!
Hun bor vel ikke så veldig langt unna her, men langt uti gokk. Jeg har advart henne og sagt at jeg kommer til å oppgi navnet hennes, men hun har ikke svart meg. Hun får denne siste sjansen, ellers advarer jeg folk åpent mot henne. Hun driver med hunder, salg av valper, så jeg fatter ikke at hun tør å drive på sånn som dette.
Merete Gramm
Hun bor vel ikke så veldig langt unna her, men langt uti gokk. Jeg har advart henne og sagt at jeg kommer til å oppgi navnet hennes, men hun har ikke svart meg. Hun får denne siste sjansen, ellers advarer jeg folk åpent mot henne. Hun driver med hunder, salg av valper, så jeg fatter ikke at hun tør å drive på sånn som dette.


Vet du hvilken/hvilke raser hun dretter?
Den ene rasen hun dretter er Schäfer, den andre en fuglehund type.
Ok, tusen takk for svar.

Får håpe alt ordner seg for deg!

Nå begynner denne tråden å nærme seg faretruende nivået for at moderering slår inn. Videre diskusjon rundt identifikajson vil ikke medføre noe godt.

Det er selvfølgelig en kjip situasjon, men jeg ber dere om å ha forståelse for at vi ikke kan tillate at denne tråden snart har identifisert denne personen.

Emnet kjøp- og salgsrutiner må dere bare diskutere, men hold dere til dette.

Beklager Geir, skal ikke si noe mer som kan identifisere henne.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap