Bitt av liter syken:)

Hei på dere.
Nå har jeg/vi 2 små karr å 212 og 180 liter. Men skal iløpet av helgen hente et akvastabil møbel karr på 660 liter
Og da har jeg jo litt plass til å leke på.
Har litt dilla på scalarer, både altumer og vanlige-og dem går vel bra samen evt diskus. Hører noen mener at L maller ikke går sammen diskus, er det den "vanlige"oppfatingen?? For jeg har også dilla på L maller-spesielt L134 og kunne tenkt meg å hatt en stim av dem oppi karret. Noen som har noen formening om dem vil gå på diskusen??

Kom gjerne med forslag på fisk-gjerne på fisk som kommer fra samme område som scalarer/diskuser.

Så trenger jeg et forslag på en stim fisk som blir stor nok til ikke å bli mat for scalarene, og som selvfølgelig er fin Men det er jo smaksak så kom med forslag.
Den liter syken er ikke grei og hanskes med.

Det er mange L- maller som kan gå med discus, tempratur er viktig, str på mallene, de bør vel heller ikke være av den agresive typen.
L-134 tror jeg skulle gå helt fint, den blir ikke for stor og tåler fint tempraturen. Vil slå et slag for L-199 de er aktive på dagtid og mindre sky en andre L maller, jeg liker og se på fiskene mine
Regner med du kjenner til planetcatfish vil og annbefale nettbutikken tilAquaZoo i Bergen, informative sider på Norsk og har hørt generelt mye bra om butikken, prisene er jo heller ikke og forakte.
Hei på deg-har bestilt noen L270 og dem ligner veldig på L199.
Men dem skal gå i 180 literen.

liter syken erskummel
Gratulerer med ny-karet. Kjempeartig.
Synes forresten at litesyken er en helt OK sykdom. I hvertfall hvis jeg absolutt MÅ smittes av noe. he.he.
Jo flere liter jo bedre.
Takk for det-blir deillig med et karr på over 600 liter + de 2 vi har på 212 og 180 liter.
Så anntall liter er nå 1052 delt på 3 akvarium da-skal hente stor karret på lør eller søndag.
Det er DA vi blir som unger igjen. Kjempegøy. Hva har du tenkt med karet? Skal du sette opp en biotop med fisker fra et spesielt område eller? Ser du har lagt ut en ny tråd om dette, men har du gjort deg noen tanker.
Synes det er spennende for jeg har satt opp et stort kar sev for 4 uker side. Har litt fisk i, men har det ikke travelt med å fylle opp. Har forresten 2 voksne discus sammen med en stim på 30 rødmunntetra. Ingen er spist enda. he, he.
Har tenkt litt på en BIO topp fra amazonas, mener det er der altumene og diskusene er fra.
Så jeg har lyst til å bygge karret rundt ihvertfall altumene, g diskusene-vis dem er fra samme BIO topp.

Blir som unger når man får nye "leker"i huset

Skal ta det veldig rolig her når det gjelder å fylle stor karret-koster jo fort noe lapper det
Høres spennende ut. Hva er altumer?
En ciklide-og for uvitende ser den omtrent helt lik ut som vanlig scalare
Er herved frivillig meldt inn i klubben for uvitende. I hverfall når det gjelder dette he, he.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap