prinsesser jager sitroner

kjøpte meg istad 4 tanganyika ciklider i en 82 liter.. kjøpte 2 sitronciklider og 2 prinsesser..

de to prinsessen blåser opp gjellene og fyker etter sitronene,
kan dere gi meg råd på hvorfor de gjør dt?

takker på forhånd
Liten plass
Tror nok det blir for trangt med både prinsesser og leleupi i en 82 liter. Prinsessene dine prøver nok å skaffe seg et leksområde og da er det ikke plass til leleupiene. Du kan prøve å dele opp karet ved å lage to like store steinrøyser. En til hvert par.

Atle
mener du det?
4 ciklider i en 82 liter for trangt? jeg har en del huler å sånn, en annen liten hule som jeg hadde fra før...

hvor stort leksområde skal de ha a???
82 liter er ikke mye.. så du må regne med at de tar nesten hele karet ...
Prinsesser er hisigere enn mange andre ciklider. Mitt par tok over 182-literen, de andre fiskene lå trykket opp i overflaten, og jeg var nødt til å flytte dem. De fikk så gå i en 83-liter helt alene, selv noen ancistrus på 6 cm var en trussel som ikke fikk vise seg fremme uten at de fikk finnene spist, og måtte dermed flytte ut.

Men når de så fikk være alene så gikk det strålende, og de ynglet som bare det, har fått 3 kull på 3 mnd
ok... da har jeg bestemt meg får å beholde prinsessene.. kan jeg ha noen andre arter der da, som sneglehuslekere eller noe annet??
Nei. Mine Neolamprologus brevis led samme skjebne som Kristines fisker. Prinsessene tok også livet av en med all plagingen. Dette var i en 152 liter.
ok..kan jeg ta de 2 sitronene oppi malawikaret da?? det er i en 250 liter.. går de sammen med malawi? har ikke noe annet sted å ha dem enn med malawi da...

Lurer på hva folk uten noen peiling på fisker tenker om denne overskriften?
Kan jo nesten høres ut som en Dagblad overskrift

Hadde det vært VG ville det stått:

"Prinsesser jager (si) troner!"
Malawiboy
ok..kan jeg ta de 2 sitronene oppi malawikaret da?? det er i en 250 liter.. går de sammen med malawi? har ikke noe annet sted å ha dem enn med malawi da...

Det kan du prøve, vannverdiene i Tanganyika-sjøen og Malawi-sjøen er ikke så forskjellig til at fisker derfra ikke kan trives sammen. Har selv både tanganyika og malawi sammen (Tangalawi.. ), og det går strålende
Men mange malawi-fisker kan jo også være hissig (vet ikke hvilke fisker du har), så du må jo se det an..

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap