Ang å blande kjøttspisere og grøntspisere?

Tror nok dette er temmelig fy- fy, men må bare sjekke med dere smartinger
Det kan være litt fy-fy, men kan også være grunnlag for fengselstraff

Enkelte grøntetere, tåler litt kjøttmat i ny og ne, mens noen slett ikke tåler så mye som synet av slik mat.

Kjøttetere kan leve lenge på grønnfor, men vil ikke ha det optimalt. De vil miste noe av fargene, lysten på lek avtar, og etterhvert blir dem avmagret. Men kjøttetere tåler generelt bedre feilernæring enn grøntetere.

Har selv en aulonocara sammen med mbunas i malawikaret, og den skal ha mer kjøttkost enn mbunaene. Han ser ut til å trives, siden jeg varierer kosten noe. Men optimalt, det er det ikke.

Jeg har her lært av mine egne feil, og vil ikke på nytt blande fisk som har såpass ulike krav i matveien.
Og begge de arter jeg har er temmelig tålerante med tanke på dette

Jeg vil ikke i fengsel.

Av alle Tanganyika på lista mi er det en type som er algespisende. Leste her i Fiskebasen at den kan spise larve-greier også, og fant ut i en av Ad Könings- bøker at den noenganger kan ta insektslarver (??)

Dette var ny info for meg.

Slett ikke lett dette, å samle info til en fiskeliste som forhåpentligvis vil funke sammen
De fleste vil kunne spise reker, larver , krill. krepsdyr o.l. uten at dette er et problem, men det finnes noen få unntak. De fleste malawi spiser dette i naturen.

Jeg måtte stryke 2 arter av listen min pga at de er rene algespisere.
Er ute på litt tynn is her, men det får så våge seg

Tror at det er ett Tangnyika-kar det er snakk om her, og slik jeg har forstått det, er det enkelte arter av disse fiskene som er ennå mer spesialisert i kosten enn hva mange algeetende Malawi er.
Men er som sagt ikke helt sikker på akkurat dette

Om mulig, ville jeg helst ikke blande kjøtt og algespisere i samme kar, akkurat slik som MC tydeligvis heller ikke vil gjøre

Frank, du har rett.
Det er Tanganyika.

Kristian, siden listen min ligger et lurt sted i flyttekaoset husker jeg ikke nå
Skal komme tilbake til deg med navnene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap