Brevis småtasser

Jeg flyttet to breviser fra en 26 liter til 70 literen, hvor de andre går. Trodde dette var et par, men det virket som jeg tok feil. Derfor ble de flyttet sammen med de andre igjen.
Men, da jeg så sjekket lille karet igjen, svømte det en del småtasser der. Tok foreldrene tilbake igjen og håper jeg ikke har rotet til for mye. Det er ikke andre fisker der.
Spørsmålet er, hva forer jeg de små med? Jeg vet det finnet babyfor til fisk, men er dette bra nok? Ellers har jeg foret med frossen artemia til de voksne, samt reke- og africanamiks.
Jeg har ikke artemiaklekker, og har aldri prøvd meg på det.
Får håpe noen overlever. Snakk om å føle seg dårlig....uff.

Denne kjenner jeg meg jo veldig igjen i, men jeg rakk å kaste ut alle sneglehusene... fjerne all stein og skru av lys/pumpa før yngelen ble oppdaget dagen etterpå.
Flaks at det var sent på kvelden jeg begynte å tømme karet, ellers hadde jeg tatt ut alt vannet + sand.

Jeg gav mine nyklekket artemia (det er ikke spesielt vanskelig), frossen "baby- artemia" og finknuste flak.
Takk MC Da blir det ut å handle litt i dag.
Jeg foret litt med rekemiks, og et par av dem hadde fulle munnen av mat, så det er kanskje et lite håp om at noen klarer seg.

Jeg tømte alt jeg og, skiftet vann, og siden det var tomt brukte jeg ganske kaldt vann. Gjett om jeg fikk fart på meg å få opp temperaturen. Utrolig at noen lever enda.
Tror du foreldrene samler dem igjen, eller er det bare å ta foreldrene ut av karet?

Det siste kan jeg ærlig talt ikke svare på.
Jeg lot bare mine svømme rundt alene. La nedi noen sneglehus så de kunne få gjemmeplasser.

De vokser forresten sakte!
Så det jeg trenger er en GOD porsjon tålmodighet altså? Ikke min sterke side....
Jeg lar foreldrene være med dem tror jeg. De driver og graver ned sneglehusene sine igjen, så de får nå styre litt der
Levde mange opp hos deg forresten?
Grattis med noen kjempetøffe småtasser, Merete! Håper dette går bra!
Tusen takk munda. Jeg håper og håper jeg og. Ser noen av dem farter rundt, og de spiser det de får i munnen.
MC, hvor sakte er sakte egentlig? Sånn omtrent?
På grunn av råtten lukt i karet flyttet jeg foreldrene tilbake i selskapskaret, fjernet planter, stein og sneglehus.
Yngelen er så liten at den går i ett med sanden, så den er utrolig vanskelig å få øye på.
Minst 6 småtasser piler rundt på bunnen og spiser som bare det De har begynnt å få litt striper, men de vises bare av og til. Hvis ikke de beveger seg må jeg stirre lenge for å finne dem.
Hvordan i alle dager får jeg slamsuge maten som ikke er spist når jeg ikke ser hvor yngelen er? Jeg må jo suge opp restemat.
Lurer på hvor mange jeg har suget opp
Du kan ikke bruke snegler da?
Jeg har noen sandsnegler og en eplesnegl oppi...kanskje jeg skulle få tak i flere. Hadde håpet at sandsneglene skulle formere seg litt kjapt. Hadde oppi 5 stk. i en 26 liter og håpet det skulle holde til de formerer seg.
Jammen er det vanskelig å skulle fòre disse små. Det er jo så lite de skal ha.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap