- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- malawi i 63liter?
malawi i 63liter?
hei! nå er jeg ordentlig bitt av malawi bassillen og tenker å gjøre om flere kar til malawi. går det bra å ha noen malawi i en 63 liter?
p.socolofi og golden kanskje? noen andre?
har også en kompis som også har begynt å like malawi. han vil starte opp en ca 80liter med det kanskje. hvilke arter kan han ha?
vil ikke ha tanganyika, malawi jeg tenkte på.
p.socolofi og golden kanskje? noen andre?
har også en kompis som også har begynt å like malawi. han vil starte opp en ca 80liter med det kanskje. hvilke arter kan han ha?
vil ikke ha tanganyika, malawi jeg tenkte på.
Postet 06.09.06 kl 15:33
Inaktiv bruker
hei!
litt usikker på dette psogjektet her, da malawi som regel trenger ein del plass.
eg har sjølv en 390 liter, der det er 20 malawi på ca 10-15 cm. eg kan helt klart ha enda fleire oppi, men det stoppet på 20 på grunn av økonomi.. (30 er sikkert passelig oppi her vil eg tro)
eg har også en 61 liter, der det for tiden bor 13 malawi på ca 5 cm, 2 på ca 2 cm, og ca 30 nyfødde yngel. dette er helt klart for masse for en 61 liter, men venter på et nytt akvarie nå.
men poenget var altså, at så lenge det dreier seg om den 80 literen(eller akvarier under 100 liter), så bør ikkje fiskene vere mer enn ca 5 cm i størelse og max 15(?) stykk kansje.. litt vanskelig å si antall, da det helt klart er forsjel på "rolige" og "hissige" malawi.
er det snakk om store malawi på 15 cm så kansje 3stykk? det er desverre ikkje plass til mange store malawi der, og eg tror heller ikkje dei ville like å bo så tett. husk at du kommer til å trenge en mengde med huler, (ca en til kvar) slik at det er mulig for alle og gjemme seg.
ble litt mye babl her, men håper dette gav deg en viss forståelse om kor mange du bør ha der
litt usikker på dette psogjektet her, da malawi som regel trenger ein del plass.
eg har sjølv en 390 liter, der det er 20 malawi på ca 10-15 cm. eg kan helt klart ha enda fleire oppi, men det stoppet på 20 på grunn av økonomi.. (30 er sikkert passelig oppi her vil eg tro)
eg har også en 61 liter, der det for tiden bor 13 malawi på ca 5 cm, 2 på ca 2 cm, og ca 30 nyfødde yngel. dette er helt klart for masse for en 61 liter, men venter på et nytt akvarie nå.
men poenget var altså, at så lenge det dreier seg om den 80 literen(eller akvarier under 100 liter), så bør ikkje fiskene vere mer enn ca 5 cm i størelse og max 15(?) stykk kansje.. litt vanskelig å si antall, da det helt klart er forsjel på "rolige" og "hissige" malawi.
er det snakk om store malawi på 15 cm så kansje 3stykk? det er desverre ikkje plass til mange store malawi der, og eg tror heller ikkje dei ville like å bo så tett. husk at du kommer til å trenge en mengde med huler, (ca en til kvar) slik at det er mulig for alle og gjemme seg.
ble litt mye babl her, men håper dette gav deg en viss forståelse om kor mange du bør ha der
Postet 06.09.06 kl 16:34
Malawi i 63L? Glem det, med mindre det er yngel under vekst Alt under 100L er uegnet, og størrelsen på Malawikar bør være minst 150L. Selv i ett 150L kar er utvalget, og mengden fisk det er plass til, svært begrenset.
Når det blir malawi på meg igjen, blir det i ett kar på minst 720L. Da kommer fiskene mye bedre til sin rett
Når det blir malawi på meg igjen, blir det i ett kar på minst 720L. Da kommer fiskene mye bedre til sin rett
Postet 07.09.06 kl 10:52
Postet 07.09.06 kl 11:06
Postet 07.09.06 kl 11:08
Postet 07.09.06 kl 15:34
Endret: 07.09.06 kl 15:49
Postet 07.09.06 kl 15:42
Postet 07.09.06 kl 16:54
Tror du kan ha de fleste sneglehuslekere, har ikke peiling på tanganika så skjekk det litt nærmere. Lamprologus ocellatus Gold er en vakker fisk. http://www.shelldwellers.com/index.php/topic,816.0.html
Det er en del bilder av forskjellige sneglehuslekere på shelldweller.com
http://www.shelldwellers.com/index.php?board=3.0
Det er en del bilder av forskjellige sneglehuslekere på shelldweller.com
http://www.shelldwellers.com/index.php?board=3.0
Postet 07.09.06 kl 17:07
Endret: 07.09.06 kl 17:08