Golden blir jaget:(

Min ene Golden blir jagd noe voldsomt av største golden i karet,den blir svart,ser sotet ut over store deler av kroppen.I morges trodde jeg den var død,den lå på siden oppå pumpa,men den lå bare i skjul.
Jeg hadde en tidligere tråd om denne.

Nå har jeg hatt denne stakkars fisken over i et 20 liters plastkar med noen steiner og varmekolbe i.
Må den ha luftepumpe? Den er blitt gul og fin igjen,så det er helt tydelig at den mistrives i karet sammen med den anre store.
Hva skal jeg gjøre?
Hadde samme problemet når jeg hadde Golden første gang. Det er vanskelig å si hva du kan gjøre, men det kan hjelpe å kjøpe en eller to til. Når du har fjernet den fra akvariet den gikk i , vil den rask falle i rang, den kan måtte begynne på bunnen hvis du setter den sammen med de andre. Ville prøvd å kjøpe et par til og satt de i akvariet samtidig med den du fjernet.
Jeg har 3 golden der.(eller 2 nå som den ene er for seg selv).
Kanskje det egentlig var den som jager som skulle vært fjernet fra karet,kanskje det kunne jekke den ned litt?
Jeg prøvde i dag å sette denne stakkars jagede tilbake i karet,han tok på seg en askegrå farge etter bare noen få minutter.
Etter ca en times tid hang den oppå pumpen og peste og gjemte seg,så nå er den tilbake i 20-liter`n...*sukk*
huffameg stakars lille malle...
Inaktiv bruker
Liss Nilsen
Jeg prøvde i dag å sette denne stakkars jagede tilbake i karet,han tok på seg en askegrå farge etter bare noen få minutter. Etter ca en times tid hang den oppå pumpen og peste og gjemte seg,så nå er den tilbake i 20-liter`n...*sukk*
Blir du litt "lei" hvis gubben vil "ha" deg hele tiden Liss?hehe Jeg har over 15 Gollden herl, å det er en hann som er dominant i karet. Han jager "damene" sine hele tiden.
Birger A
[QUOTE=Liss Nilsen]Jeg prøvde i dag å sette denne stakkars jagede tilbake i karet,han tok på seg en askegrå farge etter bare noen få minutter. Etter ca en times tid hang den oppå pumpen og peste og gjemte seg,så nå er den tilbake i 20-liter`n...*sukk*
Blir du litt "lei" hvis gubben vil "ha" deg hele tiden Liss?hehe Jeg har over 15 Gollden herl, å det er en hann som er dominant i karet. Han jager "damene" sine hele tiden.

Jeg tror det er en han,selv om den er mindre enn sjefen i karet.
Kanskje det bare er plass til en sjefshann der...?

Og Birger;jeg blir aldri lei av slikt,jeg er med på moroahehe
Inaktiv bruker
Halloooooooo.... ikke sånn prat her, det tar vi privat på msn. hehe Men er nå sånn at en er veldig dominant i karet. jeg har mange Auratus, å der er dt faktisk sånn at eventuelle hanner ikke skifter kjønn når det er en dominant hanne i karet, Jeg trodde jeg bare hadde hunner, og kjøpte en utfarget hann på butikken. Denne var mindre enn di jeg hadde ifrafør, og når den ble slipt i karet, skiftet en av di andre farge etter noen dager. Det rare da, var at den hannen jeg kjøpte, mistet fargene igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap