Haaar så lyst. Men kan eg...?

Hår følgende fisker i mitt tangnyika kar:
Leleupi
Calvus
nigripinnis
leptosoma
marlieri
cylindricus
multi
meleagris
Har nå fått tilbud om å kjøpe en gruppe med tropheus keiser II.
Men har hørt så mye forskjellig om å holde de sammen med "kjøttetende" fisker siden tropheus bare skal ha vegetar fôr.
Hva sier dere? Kan eg bare "go for it" og kjøpe de?
Skal se på de imorgen så trenger fort svar:S
Du kan selvfølgelig bare fore med vegetabilsk for og satse på at "kjøtteterne" likevel får nok næring. Min erfaring med troffer, er at det skal ikke mye til før de tar kvelden dersom de får animalsk for. De er ikke akkurat blyge når maten blir servert, så alternativet blir da å fore kun med vegetabilsk.

En annen ting er at troffer stort sett er en ganske territoriell fisk som lett kan terrorisere resten av gjengen dersom den går sammen med andre arter. Jeg har holdt troffer sammen med andre fisk, og det var ikke akkurat suksess

Ikke for å være negativ, men jeg syns ikke du skulle prøve dette uten å ha et annet kar stående klart i tilfelle.. Jeg prater av erfaring med tropheus duboisi, men om denne er mer agressiv enn tr. keiser II, aner jeg lite om.

Jeg skjønner at du har lyst på tropheus - de er fantastisk flotte fisk!
Det e det eg e redd for.. største karet eg har tilgjengelig i tilfelle er bare 120 liter. Har 530 liter til tangissene og et på 271 liter men der har det flyttet inn maller..
Noen andre som vil dele sine erfaringer? (ikke at eg ikke tror/stoler på deg
Malldrian )
Hehe, no hard feelings, Vibsi
Alltid kjekt med flere meninger!

Skal å se på fiskene idag så får se om eg klarer å la vær å si at eg skal ha de. Men har sett mange kar der folk har troffer sammen med vanlige tanganyika fisker...
Men innerst inne føler eg at det ikke er det lureste eg gjør visst eg kjøper de. Men haaaar så lyst hehe
Vibsi
Men haaaar så lyst hehe :):)

Akkurat det skjønner jeg!!!
Det er noe helt spesielt med troffer
får se om det står på forumet seinere idag: jippi har fått meg troffer hehe
Hehe, har igrunnen en mistanke om at det kommer en slik tråd

Nå har ikke jeg peiling på hvilke maller du har i 271-literen, men maller skulle da kunne gå greit sammen med troffer - sånn just in case..
(Med mindre det er maller som er avhengig av proteinrik kost)

Hmmm.. tror ikke jeg hadde hatt viljestyrke til å la være...
Skal nok kjøpe den gjengen med troffer....
Men skal kjøpe nytt kar på 4-500 liter og ha de for seg selv. Sånn at jeg kan få de til å yngle Er på utkikk etter kar m/bord nå

Kan ligge inn bilder når jeg har kjøpt de.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap