Snegler til N. Sexfasciatus

Er det noen som vet hvilke snegler disse spiser? Skulle gjerne foret dem med litt annet enn artemia og flak/pellets.
Noen som har disse fiskene og kan fortelle litt mer om dem og hvilke andre typer de bør kunne gå sammen med?
Min erfaring er at sneglehuslekere spiser de sneglene som er tilgjengelige... Hadde sandsnegler i de to akvariene jeg hadde som artskar for Stappersiier og Signatusene, og skjønte pent lite når det begynte å samle seg tomme sandsneglehus inne i et hjørne, i begge akvariene. De er jo såpass store at det var enkelt å plukke ut skallene når det hopet seg opp...
Har masse sandsnegler så jeg kan jo håpe at sexfasiatusen og spiser disse. Men hvordan fikk de ut innmaten???Kan velikkeknuse skallet, det er jo knallhardt!
Vet ikke, skallene lå bare tomme og hele da jeg fant de...

Hadde noen dvergkuler (C.travancoricus) en gang som var såkalte "slurpere".... De snikjaktet på sneglene da de var ute på vandring og stupte ned og tok biter av den da.. Så da sneglen var skadet kunne den ikke trekke seg inn sneglehuset og dermed fikk kulene spist resten av den uten å gå løs på skallet...

Aner ikke om denne taktikken gjelder for sneglehuslekere også, men det er jo en teori i hvertfall. Jeg aldri at de spiste snegler, jeg fant bare masse tomme sneglehus uten tegn på ytre skader...
Hmm...jeg får se etter litt på sandsneglene. Ser det ligger et par store oppå sanden, har ligget der siden i går. Men de ser ikke tomme ut.
Håper bare eplesneglene får være i fred! Har noen gående, og ser helst at de ikke blir mat.

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap