Lurer på om mine malawi ikke liker "Jbl novo rift"?

Jeg har brukt å gi mine Malawi (Både plante- alt-, og kjøttetere) Rekemix, Tropical Malawi, Sera Granugreen, og litt oppbløtt Tetra Cichlid sticks som fôr. Har lest så mye bra om Jbl Novo rift, så jeg kjøpte en boks av den typen her forleden.

Men,

De vil ikke ha Novo riften. De tar den i munnen, og spytter den ut igjen. Uansett hvor sultne de er. ALLE de andre fôrtypene jeg henviser til over, går ned på høykant.

Jeg syntes dette er et noe snodig fenomen. Jeg prøver å venne dem til Novo riften, men det nytter ikke. Ingen eter den, alt blir liggende på bunnen. Det virker som de ikke kan fordra det...
Har selv kun gode erfaringer med denne typen fôr, alle malawiene heiv seg over denne med dødsforakt.
Også andre fisk gumlet denne i seg med stor velvilje. Den eneste som ikke spiste av dette var den forvokste plecoen, men dette skyldes trolig at bitene rett å slett ble for små til at han gad å trykke de i seg :p

Du får bare fortsette å forsøke å gi de litt nå og da, og om de ikke tar i på det noensinne, er det vel bare å kvitte seg med boksen
Jeg hadde også litt problemer i overgangen til dette foret. Beskrivelsen din stemmer helt med mine observasjoner. Dette er dog en forbigående fase. Det er bare å fortsette, men jeg tror du burde droppe annet fôr inntil dem skjønner at disse sticksene også er spiselige.
Jeg har hatt litt problemer med noen malawi i begynnelsen med dette fòret, men med god nedtrapping og mengde på det andre frem til alle har fått smaken på novorift så går det bra. Ellers så har jeg bare positive erfaringer med Jbl Novorift. Det er ingen av malawiene mine som ikke er ville etter det.
Takk for svar alle sammen.

Jeg har nå erfart det samme som dere forteller om. Etter en ukes tilvenning, går nå novo riften ned på høykant.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap