- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Eeeeendeliiiii ;) Tropheus babyer!
Eeeeendeliiiii ;) Tropheus babyer!
En hunn har gått å tygget å tygget. Men det har hun gjort flere ganger uten at det har blitt noe. Idag så jeg hun ikke igjen, og ble så skuffet siden det ikke ble noen tropheus babyer denne gangen heller... men plutselig... !! Det svømte det noen små kryp inne i steinene.. Jippi!!!
Ble så glad at man skulle tro jeg var moren hehe...
Prøver å ligge ved noen bilder av bebisene...
Ble så glad at man skulle tro jeg var moren hehe...
Prøver å ligge ved noen bilder av bebisene...
Postet 18.05.07 kl 22:41
Endret: 22.05.07 kl 22:40
Postet 22.05.07 kl 22:20
Postet 23.05.07 kl 11:55
Postet 23.05.07 kl 15:53
Gratulerer! Ser du har perfekt stein for at yngelen skal klare seg i karet.
Det er vel normalt og få mellom 6 til 20. Kommer jo veldig ann på størrelsen på fisken, og hvilken variant det er snakk om. Enkelte av moorii og sp.red variantene er kjent for og få små kull. Så hvis du teller 5 stk nå høres det normalt ut mtp at fisken din er relativt ung og at man trekker i fra noen som ikke klarte og komme så langt. Lykke til! Hvor stor er gruppa forresten?
Det er vel normalt og få mellom 6 til 20. Kommer jo veldig ann på størrelsen på fisken, og hvilken variant det er snakk om. Enkelte av moorii og sp.red variantene er kjent for og få små kull. Så hvis du teller 5 stk nå høres det normalt ut mtp at fisken din er relativt ung og at man trekker i fra noen som ikke klarte og komme så langt. Lykke til! Hvor stor er gruppa forresten?
Postet 23.05.07 kl 16:51
Takk takk Yngelen klarer seg forløpig fint sammen med de store. Vil ikke begynne å prøve å ta de i eget kar osv... Men de holder seg inne i steinene hele tiden. Tar vel noen uker før de blir trygge til å svømme ut i det store havet hehe Jeg har 17 stk. pluss de nye ynglene...Det er to generasjoner av de store. Begge generasjonene er flere år. De største er vel ca 7 år gamle.
Har hørt at når man først begynner å få yngel så kan det komme nye yngel ganske kjapt etterpå også...Håper det! Var ganske spesielt å få yngel på en fisk som skal være generelt vanskelig å holde,når jeg tidligere bare har hatt yngel på guppy,sverd-drager og prinsesser
Det var stas!!
Håper så mange som mulig kommer til å klare seg.
Skal ligge ut bilder etterhvert som de vokser
Har hørt at når man først begynner å få yngel så kan det komme nye yngel ganske kjapt etterpå også...Håper det! Var ganske spesielt å få yngel på en fisk som skal være generelt vanskelig å holde,når jeg tidligere bare har hatt yngel på guppy,sverd-drager og prinsesser
Det var stas!!
Håper så mange som mulig kommer til å klare seg.
Skal ligge ut bilder etterhvert som de vokser
Postet 24.05.07 kl 00:48
Postet 02.06.07 kl 00:34
Postet 05.06.07 kl 20:11
Postet 05.06.07 kl 21:31
Postet 18.09.07 kl 00:38