Gjett hvem som snart får et 400 l kar i huset !!!!
Det er meg !! Må selvfølgelig selge noen av de mindre karene, men igjengjeld får jeg et kar malawiene mine kan boltre seg i.
Så kommer mine spørsmål :
1. Har 6 acei og 5 borleyi i hvert sitt kar nå. Kan disse gå sammen i 400 l ??
Da jeg kjøpte de så gikk de i en 54 l så de er vant til å gå sammen. De har nå hvert sitt akvarium ( på 125 og 126 l ) , men jeg må kvitte meg med det ene så derfor lurer jeg.
2. Har 2 golden som for tiden går i en 60 l. Disse skal flytte til 125 l når jeg får 400 l. Kan jeg eventuellt ha flere golden i dette karet ?? Og hvordan er kjønnsfordelingen ??
3. Kan jeg ha ancistrus og L144 i 400 l sammen med de som skal gå der ?? Eller går ikke disse mallene sammen ?
4. Hva slags stimfisk (hvis jeg kan ha noen) burde jeg ha i 400 l ?? Syntes at det er litt koselig med tetraer, men det ser ut til at malawiene også syntes dette så finnes det andre alternativer ?
5. Hvordan burde kjønnsfordelingen på aceiene og borleyiene være ?? Og hvordan ser man hva som er hunn og han ? Har prøvd å lese litt, men ser ikke så stor forskjell på de.
6. Leste at acei bor blandt røtter og steiner. Har innredet karet dems med noen røtter i tillegg til steiner. Er dette et skikkelig "no, no " ?
Ble litt penere enn bare steiner syntes jeg.
Tror dette var alt for nå. Takker for svar.
Mvh Linka