ER Aulonocara'n min syk?

Hei, min aulonocara red rubin hann står bare i hjørnet av akvariet. og når jeg kommer bort dit han er så stikker han avgårde.. men han greier ikke å svømme normalt.. Han rykker hele tiden. så står han med hodet ned mot bunnen når han står i hjørnet. Han spiser også. Hva kan dette være?
Litt rask med bumpinga i ettermiddag ?

Denne skjelvingen, er det som om fisken får strøm i seg hele tiden, eller tar den noen rykk nå og da?

"Kronisk" skjelving kan skyldes nerveskader, enten etter slossing, eller som følge av medfødt\klekket defekt.
Ett rykk nå og da, gjerne relatert til hodevridning, kan stamme fra gjellemark.

En mellomting av disse, er oftest desverre forårsaket av fisketub, da gjerne langtkommet kronisk sådann. Denne vil da før eller senere gå over til akutt, og da drepe fisken (forhåpentligvis uten å drepe resten av fisk i samme slengen)
Frank Angell
Litt rask med bumpinga i ettermiddag :)? Denne skjelvingen, er det som om fisken får strøm i seg hele tiden, eller tar den noen rykk nå og da? "Kronisk" skjelving kan skyldes nerveskader, enten etter slossing, eller som følge av medfødt\klekket defekt. Ett rykk nå og da, gjerne relatert til hodevridning, kan stamme fra gjellemark. En mellomting av disse, er oftest desverre forårsaket av fisketub, da gjerne langtkommet kronisk sådann. Denne vil da før eller senere gå over til akutt, og da drepe fisken (forhåpentligvis uten å drepe resten av fisk i samme slengen)
den tar noen rykk nå og da :p .. men jeg prøvde å jage den litt med håv istad, da svømte den nogenlunde normalt.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap