Golden eller ikke?

Jeg har to golden, men de likner hverandre ikke i det hele tatt.....
Hm, hva er feilen her? Er den største fisken egentlig ikke en golden? Hvis ikke,hvordan fisk er det da?

Den nederste på bildet var den jeg hadde fra før, når jeg kom hjem med den nye er de så forskjellige at jeg ikke kan tro dette er samme slags fisk, noen som kan hjelpe meg litt?
Fisken er mellom 10 og 12 cm
Den ligner veldig på hunn goldenen min. På cichlid forum så har de delt golden i to.

Sjekk ut disse to profilene for Labidochromis caeruleus:

Lion's Cove I

Lion's Cove II

Det finnes også flere varianter :

Albino

Kakusa

Lundu Is.

Nkhata Bay

Undu Pt.

Hehe.. nå er du sikkert passe forvirret, men som du ser så finnes det en del variasjoner av Labidochromis caeruleus.

Og ja, jeg vet du ikke liker å lese engelsk, men disse profilene ligger ikke alle her på AF.

Ha en flott kveld.
Takker igjen for hjelpen Linka :o)
Etter hva jeg ser ut ifra de bildene der så ligner den største min på Lion's Cove I
Og den jeg kjøpte i dag ligner den på Lion's Cove II...
Så da har jeg vel begge jeg da sikkert :o)
Men hvordan vil det gå?
Kjøpte visst litt masse fisker i dag jeg, skulle bare ha en, men kom hjem med mange :o)
Nå må jeg bare sitte her å lese å finne ut hvem som er hva.
Tror 99% sikkert at disse jeg har kjøpt skal kunne gå i samme kar. Kjøpte dem av en hyggelig fyr her fra forumet, virket som han hadde greie på det han drev med :o)
Det som bekymrer meg litt er at den golden jeg hadde fra før bare jager på den nye

Må bare fortelle at jeg kjøpte metriaclima estherae (rød zebra), den ene der er bare så utrolig vakker, så vakker at jeg bare må vise henne frem her :o)
Se så vakker------->>>>>
Det var en veldig flott rød zebra du har fått deg.

Min voksne gule golden jager også den som er hvitere i fargen så de ligner på dine. Trodde at den hvitene var hun, men nå begynner jeg å lure.

Uansett så har jeg 8 yngel som begynner å bli ganske store. Ser det er mange damer der.

de ynglene du har, er det fra det paret der? Med den lyse og den som ligner på min?
Nope, de er kjøpt utenom. Byttet de mot et akvarium.

Jeg venter enda på at mine skal produsere yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap