Hvilke tropheus har du/dere?

Meg og vibsi har blitt virkelig bitt av basillen her, tenker drømmer og fantasere om nye tropheuser i nye store kar. men det får holde med 720L med 17 voksne og 12 yngel sp black kiriza og 530 liter med sp red livua 12 voksne, men så er det de små søte hestenesene da som vi har 3 stk av, en i 720 og 2 i 530 literen. fisker med sjel. må få tak i flere eretmodus hesteneser.

en plan er en 300liter for en liten gruppe tropheus og hesteneser.
ps vi har en gruppe leptosoma 9 stk til salgs
samt calvus black 5 stk
compressiceps 1 stk
synodontis maller 2 stk (feite)
kanskje noen har en gruppe tropheus i bytte?
[External Image]
Tropheus moorii "Kasakalawe"
[External Image]
Tropheus sp.ikola
[External Image]
Tropheus sp.red "Lunangwa South"
[External Image]
Tropheus moorii "Lufubu"
Så da var det ut med resten av tanganyika besettningen og inn med noe med litt mer futt i! Fornuftig valg.. Skiftet vann på lufubuene i går, og oppdaget at nå har f1erene blitt voksene og ei går og tygger.. I ikola karet går det for tiden 4 hunner og tygger.

Ikolaene har nå fått selskap av 10 stk Petrochromis trewavasae så nå har hannen fått litt andre ting enn lek og tenke på.. Tror det er sunt for gruppen, da jeg har en teori om at det blir en belastning for gruppen at mange hunner går og tygger på en gang.. En ilangi gruppe jeg hadde får et par år siden fikk bukvannsot da 6 av 18 fisk gikk og tygde.. Om det er en sammenheng får jeg aldri vite, men det virker logiskt syns jeg.. Men man leter jo alltid etter en grunn
Hei ja vi tenker og kvitte oss med resten av tangisene ja, vi skal ha igjen noen sneilehus lekere og noen caudaer, leptosomaen går og tygger i ett sett så veit ikke helt om hva vi gjør der, har en lite plan om kanskje å ha en gruppe tropehus og leptosomaen sammen de er jo meget fine fisker.

vi har en livua som tygger på 3 uke nå, ikke den store kjeften men noe er der inne!

var så lite futt i livuane her så vi satte i en powerhead til på 3000 L/T med masse strøm i overflaten, samt at vi har en powerhead aquaclear 70 med filter, så nå er det mere action i karet, hestenesen de er blitt et par, de rister og styrer på nede i karet.
må nå være flere en oss som har tropheus her inne? Er det bare meg eller er det ferre og ferre som har/driver med tanganyika?
Syns ikke responsen har vert noe særlig å skryte av de siste mnd...
Håper det kommer seg nå i vinter månedene
Her er mine Troffer
Bildene er for dårlig men hvem bryr seg om det. Må bare kaste meg tråden. 15 VF TM red rainbow. De er fortsatt små i størrelse men har flotte farge.
Blir litt misunnelig på de bildene som dere har tatt da Evolution og Vibsi.
Wow den hannen(?) på det midterste bildet var flott!
Visst du kan ha individuelle instillinger på kameraet ditt kan du prøve å øke ISO til det høyeste.
He...he... Jeg må bare sende kommentaret ditt til Nokia først. Kanskje du blir kontakt av Nokia produsent. Nok med det. Jeg må bare få tak i et ordentlig kamerat. Får vel ønsker meg det til jul.
Ja visst du har vert snill gutt så kommer kanskje nissen med et lite (stort) speilrefleks kamera til deg
i å med du har så fin fisk må du fikse deg et bra kamera å hehe, du må jo forevige de
jeg har tropheus red moliro i 540 l skal snart kjøpe flere kuleste fisken du kan tenke deg
har ikke kamera
får ikke tatt noe vedre bilder enn mobil bilder så gidder ikke bjunne en gang
hehe ja de kommer ikke så bra frem som de fortjener da nei...
Må få lånt deg et kamera en dag da
tropheus bilder må vi ha, bra bilder,
uansett bilder fortjener tropheus å komme frem i lyset hehehe
har nå kjøpt inn cirkulasjonspumpe til filterhjørne til karet i racken, tenkte å bygge filter i 3 seksjoner. 4200L/t skulle holde for et kar på 375L legger ved bilde på hvordan filteret er tengt.
Evolution
har nå kjøpt inn cirkulasjonspumpe til filterhjørne til karet i racken, tenkte å bygge filter i 3 seksjoner. 4200L/t skulle holde for et kar på 375L legger ved bilde på hvordan filteret er tengt.

Hallo mann!
Skal du trimme fiskene dine til OL? Jeg har 5 ganger volum og synes at det er mer enn nok. Med en strømming på 11 ganger volum må fiskene dine bruke mye energi for å holde seg i balanse, vil jeg tro. Eller har du en genial løsning som jeg ikke vet?
Pumpen vil nok miste litt i å med den må dra alt vannet gjenom filteret. men samtidig rettes utblåsing opp i overflaten, for å få mest mulig bevegels i overfalten, til føring av oksygen i vannet. da treffer strømmen motsatt vegg i overflaten og går ned mot bunn. det vil skape en rolig å fin strøm nede i karet men en sterk strøm oppe. tropheus og tanganyika liker sterke strømmer, ser de stiller seg i strømmen. i å med du har utblåsing i overflaten skaper dette stor strøm oppe og liten strøm nede
gjort det samme i 530literen funker utmerket... kan jo ikke bli formye sirk så lenge fisken ikke lider,
legger ved hvordan strømen oppfører seg. du skaper masse bevegelse på overflaten dette er bra. du får ikke det belegge på overflaten ett grått protein belegg noe som hindre lyset ditt å nå ned i karet, tar bort efekten av lyset. du tilfører oksygen i vannet, du skåner fisken for sterke strømmer, sanden ligger på bunnen selv med sterk sirk i karet
etter det har sugd gjenom filter og truffet glasset en gang og bunn en gang så er stgrømmen bare helt fin
ligger på ca 10 ganger volumet i alle kar. 720 har 7400l/T 530 har 6000l/T
og 375 nr 1 får 4200l/t og nr 2 får det den er utstyrt med fra kristian. pluss et et utvendig filter på 800l/t
Tilfeldig bekjentskap
© Werner S. Waage
Reklame for plussmedlemskap