- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Lek hos golden?
Lek hos golden?
Hei. ( :
Den første dagen da jeg fikk golden, lagde hunnen seg en hule. De holdt på og arbeidet veldig. Men de tørr ikke å komme til overflaten for å spise mat. Jeg må presser foret, sånn at det synker og da spiser hannen litt. Hunnen spiser ikke noe, ihverfall ikke mens jeg ser på :p Hunnen er bare i hula si hele tiden omtrent. Er det noen tegn til lek ? Ser ikke at hun har dobbelhake eller noe men.. Det at hunnen hjemmer seg, kan det ha at jeg kjøpte henne med en eller annen sykdom? ( Håper ikke det). Jeg er forresten ganske sikker på at det er en hunn og en hann. Hannen har mye sterkefarge, så har hann litt mere svart på finnene..
Er veldig takknemlig for svar
Den første dagen da jeg fikk golden, lagde hunnen seg en hule. De holdt på og arbeidet veldig. Men de tørr ikke å komme til overflaten for å spise mat. Jeg må presser foret, sånn at det synker og da spiser hannen litt. Hunnen spiser ikke noe, ihverfall ikke mens jeg ser på :p Hunnen er bare i hula si hele tiden omtrent. Er det noen tegn til lek ? Ser ikke at hun har dobbelhake eller noe men.. Det at hunnen hjemmer seg, kan det ha at jeg kjøpte henne med en eller annen sykdom? ( Håper ikke det). Jeg er forresten ganske sikker på at det er en hunn og en hann. Hannen har mye sterkefarge, så har hann litt mere svart på finnene..
Er veldig takknemlig for svar
Postet 02.11.07 kl 17:23
Postet 02.11.07 kl 18:58
Postet 02.11.07 kl 20:14
Postet 10.11.07 kl 12:22
Postet 05.12.07 kl 15:25
Så gøy at hunnen din tygger! Min spyttet nå på mandag, fikk ti ganske store yngler. Moro!
Jeg flyttet hunnen min noen dager før beregnet spytting, slik at jeg var helt sikker på at de andre malawiene ikke ville spise opp yngelen hvis den kom når jeg ikke var hjemme.
Er greit å kjøre inn karet på forhånd og sørge for like vannverdier som i hovedkaret, da, men det har du sikkert tenkt på allerede.
Lykke til!
MVH Siv.
Jeg flyttet hunnen min noen dager før beregnet spytting, slik at jeg var helt sikker på at de andre malawiene ikke ville spise opp yngelen hvis den kom når jeg ikke var hjemme.
Er greit å kjøre inn karet på forhånd og sørge for like vannverdier som i hovedkaret, da, men det har du sikkert tenkt på allerede.
Lykke til!
MVH Siv.
Postet 07.12.07 kl 17:58
Postet 07.12.07 kl 19:08
Jeg mener at de tygger en pluss-minus fire uker. Mine gikk i 28 dager, men det kan jo variere noe fra fisk til fisk, akkurat som hos alle andre dyrearter.
Er ingen ekspert, jeg, er sikkert andre her inne som kan gi deg et sikrere svar.. Hvis du ikke får noen tips her, så kan du jo evt starte en ny tråd med dette som tema..
Siv.
Er ingen ekspert, jeg, er sikkert andre her inne som kan gi deg et sikrere svar.. Hvis du ikke får noen tips her, så kan du jo evt starte en ny tråd med dette som tema..
Siv.
Postet 07.12.07 kl 19:18
Postet 07.12.07 kl 19:54
Ja da kom ynglene!!! Hun har spyttet i hovedkaret da jeg ikke klarte å fange henne ( Hun ble utrolig stressa og redd ) Men nå er jeg på leting etter yngler! Fant ett, men var ikke rask nok.... ¨/ Håper ikke alle er blitt spist.
Moren min var sikker på at kaninen min hadde fått unger, siden jeg ropte ut "Å HERREGUD" X) Både moren min og lillesøstra mi kom løpende : X)Hehe.
Nå er jeg glaaad
Moren min var sikker på at kaninen min hadde fått unger, siden jeg ropte ut "Å HERREGUD" X) Både moren min og lillesøstra mi kom løpende : X)Hehe.
Nå er jeg glaaad
Postet 28.12.07 kl 20:00
Postet 28.12.07 kl 23:31
Postet 29.12.07 kl 00:20
Postet 29.12.07 kl 01:33
Hei. Tusen takk Jeg har ikke gjort noe spessielt med akvariumet for at de skal leke, unntatt å ha gode og stabile vannverdier. Jeg vet ikke hvor store de må være for å være kjønnsmodene, men sikkert noen andre som kan svare
Lykke til, for håper de leker snart da
I går kveld etter jeg fant den ene ynglen i 112 litern, var hun fortsatt tykk under munnen, så jeg la hun i 60 litern. Der er det nå 5 eller 6 yngler Var faktisk veldig store ( : Hun er helt ferdig nå, og jeg tror hun syntes det var godt med litt mat igjen
Lykke til, for håper de leker snart da
I går kveld etter jeg fant den ene ynglen i 112 litern, var hun fortsatt tykk under munnen, så jeg la hun i 60 litern. Der er det nå 5 eller 6 yngler Var faktisk veldig store ( : Hun er helt ferdig nå, og jeg tror hun syntes det var godt med litt mat igjen
Postet 29.12.07 kl 13:58
Hvordan gikk det?
Hvordan gikk det med ynglene? Fikk du tak i noen av dem før de ble fortært av de andre i karet?
Jeg mista alle mine hongi yngler for et par-tre dager siden da hunnen spyttet i hovedkaret (hadde ikke merket at hun tygde), så har passa bedre på etter det. Flytta tidligere i dag en tyggende golden over i 60 literen..
Håper du klarte å redde noen!
~Siv~
Jeg mista alle mine hongi yngler for et par-tre dager siden da hunnen spyttet i hovedkaret (hadde ikke merket at hun tygde), så har passa bedre på etter det. Flytta tidligere i dag en tyggende golden over i 60 literen..
Håper du klarte å redde noen!
~Siv~
Postet 03.01.08 kl 22:30
Postet 04.01.08 kl 17:07
Kult med yngel!
Fikk selv øye på en golden i 530 liters rotekaret mitt som hadde udsedvanlig store bollekinn. Jeg har aldri hatt golden før og har de kun nå i akvariet da vi skal selge de for svigerforeldrene våre. Jeg ante heller ikke at disse var munnrugere så det var bare og ta seg en titt i fiskebasen og google for å finne ut av alt.
Siden det er fullt kjør i akvariet valgte jeg også å flytte hunnen til et mindre kar, så nå går den helt alene i et 100 liters akvarie.
Spennende og se om når hun spytter de ut. Jeg har sett noen øyne inni munnen hennes så det er helt sikkert liv der.
Fikk selv øye på en golden i 530 liters rotekaret mitt som hadde udsedvanlig store bollekinn. Jeg har aldri hatt golden før og har de kun nå i akvariet da vi skal selge de for svigerforeldrene våre. Jeg ante heller ikke at disse var munnrugere så det var bare og ta seg en titt i fiskebasen og google for å finne ut av alt.
Siden det er fullt kjør i akvariet valgte jeg også å flytte hunnen til et mindre kar, så nå går den helt alene i et 100 liters akvarie.
Spennende og se om når hun spytter de ut. Jeg har sett noen øyne inni munnen hennes så det er helt sikkert liv der.
Postet 04.01.08 kl 18:48
Ina KristiansenKult med yngel! Fikk selv øye på en golden i 530 liters rotekaret mitt som hadde udsedvanlig store bollekinn. Jeg har aldri hatt golden før og har de kun nå i akvariet da vi skal selge de for svigerforeldrene våre. Jeg ante heller ikke at disse var munnrugere så det var bare og ta seg en titt i fiskebasen og google for å finne ut av alt. Siden det er fullt kjør i akvariet valgte jeg også å flytte hunnen til et mindre kar, så nå går den helt alene i et 100 liters akvarie. Spennende og se om når hun spytter de ut. Jeg har sett noen øyne inni munnen hennes så det er helt sikkert liv der.
Ja artig med yngel Gratulerer selv da (:
Postet 04.01.08 kl 19:29