Hvilken Malawi er mest eksklusiv/"fin"?

Hei!

Jeg lurte litt på priser og prisforskjeller for Malawi.
Har sett at f.eks demasoni og elektra er dyrere enn f.eks golden og hongi i ulike butikker.

Jeg vet at prisene er dyrere for viltfanget malawi, og F1, og at selvfølgelig voksne fisk og par er dyrere enn yngel. Men det er ikke det jeg lurer på.

Når det gjelder maller f.eks er det jo noen som koster skjorta og litt til(l-046), mens andre har priser som passer for folk flest(ancistrus).

Det jeg lurer på er hvilke malawi som regnes som finest eller mest eksklusiv og som da er dyrest å få tak i. eller er malawi malawi, og ingen store prisforskjeller.

hilsen Knut i halden.
Hei.

Ikke lett å si egentlig. Det kommer jo helt ann på som du sier, kvalitet på fisk, hvem som selger, sjeldenhet osv. Selvsagt er Vf fisk mye dyrere.

Min personlige favoritt er metriaclima artene, i hovedsak zebra variantene og fainzilberi! Kan ikke si hva som regnes som den fineste, folk har jo forskjellige meninger, så kan ikke forestille meg at folk blir enig der?:P

Mvh Henrik
nei jeg tror nok ikke vi blir enig der.
mener jeg har sett demasoni og elektra dyrere enn andre malawi, men det er jo ikke store forskjellene i pris. så da er det vel sånn at malawi er malawi og at det ikke er de prisforskjellene som ved f.eks maller.

var fine de zebraene du nevnte. har leta etter callainos lenge, men akkurat nå er elongatus mpanga favoritten. men det varierer litt. hehe.
plutselig dukker det opp en ny en man ikke har sett før, og da vil man gjerne ha den i karet og.
skulle gjerne hatt hele lake malawi stua

Denher kunne være et bud:

http://www.malawigruppen.dk/copadichromis_virginalis.htm

Den lever på dybt vand og er derfor svær at få fat på!

MVH. Jens
Tilfeldig bekjentskap
© Gard Erik
Reklame for plussmedlemskap