Auratus som dør.

Den siste uken hae det dødt 2 auratus oppi malawi karret mitt Lurer på om disse er fisk som dør lettere en andre eller har spesielle behov. Kan ikke se noen tegn til drap her utenom at det ene øyne på den jeg fant i dag var borte. Det er vel mest sansynlig at dette har skjedd etter at den døde.

Ph er ca 8,5 og gh ca 10. Vist det er noen som har drept den så er jeg stygt redd for at det er Melanochromis chipokae min. Noen som kjenner til disse ? Har mindre fisk en disse auratusene så rart at den ikke tar de også vist det er den som er skyldig.

Legger hved noen crime scene photos og et bilde av den misstenkte.
Hei.

Hvordan er nitritt nivået i vannet? Hva forer du med? Trenger å vite det for å dra/utelukke noen konkulsjoner. Har de blitt mye mobbet av de andre artene i karet?

Mvh Henrik
Har desverre ikke kjøpt meg nitritt måler enda. Har bare blitt utsatt og utsatt.
Akvariumet er ca en og en halv måned gammelt, vist det sier noe om nitritt mengdene.

Jeg forer med et flak for som heter Tropical spirulina flakes, og litt mysis og agurk inn i mellom. Har ikke sett noen andre fisker jage disse før. Vert litt små jaging i deres egne rekker, men den jeg fant død i dag var den største av de. Chipokaen har drept en afra tidligere, men den var ny innsatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap