Er dette en hann eller hunn occellatus?

Jeg kjøpte denne enslige occellatusen sammen med en gruppe andre tanganyikaciklider. Skal kjøpe flere etter hvert, og tenkte det var greit å vite kjønnet på denne karen først.

Ut fra det jeg har lest bla. på shelldwellers er jeg fortsatt usikker, synes det er kjempevanskelig å se!

Noen som kan hjelpe meg?
Ser ut som en hunne. Samenlign her
ocelatus hannene er den som passe snglehuset. hunnene kryper som oftes ned i huset ved en redd reaksjon men hannene går til angrep. våre angrep håndene vist vi var for nære huset hans! vanskelig å se hu og han bare ved å se på de. de skifter ferge etter humør hvordan kar de lever i osv så dette blir vanskelig. skal du ha disse må du bare kjøpe deg en gruppe!
ps denne fikk du fra oss og er nok en hanne. 98% sikker!
Ja, det er en av fiskene jeg fikk fra dere, Evolution

Jeg holdt også en knapp på at det var en hann, i følge shelldwellers har hannene litt større overleppe og lenger "nebb" (litt Donald Duck) i forhold til hunnene som har litt mer sammentrykt ansikt, som en boxer...

Fisken er forresten litt rar i fargene nå som han går i et akvarie med svart grus, blir spennende å se hvor mye fargen forandrer seg når han kommer over i akvariet med hvit grus. De andre fiskene som jeg allerede har flyttet endret seg en del i fargen.

Uansett, etter jul skal occelatusen få en gruppe kompiser å henge med
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap