Vårt tropheus hjem :)

Her kommer noen bilder av de nye tropheusene våre
Tropheus sp red lunangwa, og tropheus moori lufubu.
Disse går i hvert sitt kar på 375 liter.
Det er filterhjørne i begge kar,med bioballer og blåfilter. Drives av powerhead på ca 3000 l/t.

Vi er kjempe fornøyd med de nye fiskene!! Kjempe fine. Og tusen takk til Kristian for at vi fikk kjøpe de! Nydelige!

enjoy!

De første er av lunangwaene
Så kommer noen bilder av lufubuene
Takk for det Jeg er helt enig selv hehehe
Vibsi
Takk for det :) Jeg er helt enig selv hehehe :):):)

Ja... enig med det der. Flotte fisker og fine innredning i karene. Enkelt men pent. Jeg må nok gjøre noe mer med karene mine. Det ser litt rotete ut. Skal fjerne noe av hulene. Fiskene like å samle seg ute alikevel.

Lunangwa er fine med den røde "julesløyfe" under hakka. Ellers så begge nye gruppene matche fint med de andre som dere har fra før.
Ja de er helt nydelige. Jeg liker best lufubuene og erik har lunangwaene som favoritt av de to gruppene.
noen ganger lurer jeg på hva jeg holder på med.. Gir slipp på så pen fisk.. Godt og se at de har det bra!
Lekre kar! Nydelige fisk! Veldig misunnelig jeg nå...
Kristian Hennig
noen ganger lurer jeg på hva jeg holder på med.. Gir slipp på så pen fisk.. Godt og se at de har det bra!

Enig! Jeg gir ikke slipp på de Nå har hun livua hunnen tygget i 4 uker. Men hun har begynt å stå rolig i et hjørne og av min erfaring så er det da ikke lenge til hun slipper. Kirizaene pleier hvertfall å gjøre det sånn.
Har jo planer om å klare å få yngel på disse nye også. Lunangwa'ene er hvertfall på nippet. Har vert masse risting allerede, men er litt usikker på om de bare viser seg for hverandre i og med at de er i nytt kar med ny innredning...
Det er mye risting hos meg og men det er av en annen årsak som er nesten for dumt å fortelle.
Dette gjelder Red rainbow gruppen min. Det er 3 dominerende hunner i gruppen. De er mye større enn hanner. Det dannet dermed monarki med dronning på topp. Hanfiskene regnes som undersåter og må da bukke pent hver gang dronningen forer forbi. De legger seg ned i bånn og rister i fullt underkastelse. For noen "mannfolk". Huff...

Fordel med denne kombinasjonen er at de kommer ikke til å yngle så veldig tidlig og dermed bedre kvalitet på yngel.
badat
Dette gjelder Red rainbow gruppen min. Det er 3 dominerende hunner i gruppen. De er mye større enn hanner. Det dannet dermed monarki med dronning på topp. Hanfiskene regnes som undersåter og må da bukke pent hver gang dronningen forer forbi. De legger seg ned i bånn og rister i fullt underkastelse. For noen "mannfolk". Huff... Fordel med denne kombinasjonen er at de kommer ikke til å yngle så veldig tidlig og dermed bedre kvalitet på yngel.

Er du helt sikker på at dette er hunner? Hvis du er det, så vil jeg kalle det et lite luksusproblem,. store hunner- store kull.. Kvaliteten på yngelen blir nok den samme, men sjangsen for at hun holder helt ut er større..
Inaktiv bruker
kjempelekkert--
hvilke kamera bruker dere?
bruker nikon d50 visst det var oss du mente...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap