Syk chipokae eller?

Er stygt redd for at min Melanochromis chipokae kan være sjuk Den ligger bare inne i hulen sin dag inn og dag ut. Han kommer ikke ut og spiser eller noe. Jeg løftet på den ene steinen over hulen hans nettop og der lå den bom stille. Den var så slapp at jeg kunne ta tak i ryggfinnen og løfte han opp. Den stprellet seg laus, men det var etter at jeg hadde holdt den i ca 5-6 sekunder

Det er ingen ting som jeg kan se på fisken som ligner på noen sykdom, men han puster seint og beveger finnene sakte. Han er sjefen i akvariumet så tviler på at han har fått bank av noen andre. Til vanlig er den veldig aktiv med graving osv.

Finnes det noen sykdommer som rammer fisker individuelt? Hva kan det være?

pH og gH er helt normal, det er heller ikke nitritt i karret. Alle de andre fiskene oppfører seg normalt.
Så lenge det kun er passifisering som plager fisken, er det umulig å si hva det er som feiler den.
For naturlig adferd, det er det høyst tvilsomt

Det meste av sykdommer kan ramme en fisk, eller alle om forholdene er tilstede for dette.
I dag fant jeg han død på bunnen Må sikkert følge litt ekstra med nå fremover og se at de andre fiskene ikke feiler noe. Kan det være at den døde av alder ?
Grrrotle
Kan det være at den døde av alder ?
Ikke umulig. Vet verken hvor gammel den var, eller for den del hvor gamle disse normalt sett blir
Frank Angell
[QUOTE=Grrrotle]Kan det være at den døde av alder ?
Ikke umulig. Vet verken hvor gammel den var, eller for den del hvor gamle disse normalt sett blir

kanske lite sent med svar men men..
En del malawi kan bli mellan 8-12 år beroende lite på art och naturligtvis hur man sköter dom

mvh Kjell
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap