- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Vokser halefinnen på golden ut igjen?
Vokser halefinnen på golden ut igjen?
Kom hjem etter å ha vært borte i ca en uke på juleferie. Da fikk jeg se at den ene golden hannen min hadde blitt totalt frisert på halefinnen (den er rett og slett borte!) og noe på buk- og gattfinnene. Har vært litt krangling i karet - de har nok hatt det litt trangt i 200 literen (men har akkurat nå kommet opp i 420 literen som ble ferdig oppsatt for bare minutter siden - hurra!)..
Har vel en følelse av at svaret er nei på spørsmålet mitt, men jeg kaster det ut likevel.. Kommer halefinnen til å vokse ut igjen?
..og hvis ikke - regner da med at den bør avlives? I såfall, hva er den beste måten å avlive så store fisker på (regner med at den er rundt en 10 cm)?
Har prøvd å få tatt noen bilder, men fiskene er ikke så veldig fotogene nå som de akkurat har kommet seg i nytt kar..
Stakkars fisken... Dersom den overlever dette, skal den jaggu få navnet "Stompen"!
Har vel en følelse av at svaret er nei på spørsmålet mitt, men jeg kaster det ut likevel.. Kommer halefinnen til å vokse ut igjen?
..og hvis ikke - regner da med at den bør avlives? I såfall, hva er den beste måten å avlive så store fisker på (regner med at den er rundt en 10 cm)?
Har prøvd å få tatt noen bilder, men fiskene er ikke så veldig fotogene nå som de akkurat har kommet seg i nytt kar..
Stakkars fisken... Dersom den overlever dette, skal den jaggu få navnet "Stompen"!
Postet 31.12.07 kl 02:58
Postet 31.12.07 kl 11:34
Postet 31.12.07 kl 11:53
Postet 31.12.07 kl 12:13
Her er en av mine. Jeg solgte noen av mine skalarer til en dame som viste seg å ha en liten finnenapper i sine kar.
Denne stekkaren hentet jeg tilbake, og den ble like fin som sine kullsøsken igjen.
Dette er ikke av den verste finnebitingen jeg har sett. Hadde en palettciklide der halen var helt frisert bort, men den har jeg ikke bilde av.
Den kom seg den også.
Ville vert nøye med vannskifte i en periode, da det lett setter seg sopp i slike sår.
Denne stekkaren hentet jeg tilbake, og den ble like fin som sine kullsøsken igjen.
Dette er ikke av den verste finnebitingen jeg har sett. Hadde en palettciklide der halen var helt frisert bort, men den har jeg ikke bilde av.
Den kom seg den også.
Ville vert nøye med vannskifte i en periode, da det lett setter seg sopp i slike sår.
Postet 31.12.07 kl 12:55