Spørsmål ang pseudotropheus lombardoi

For en tid tilbake kjøpte jeg en gruppe av disse fiskene i en Zoo-butikk. De hadde inne 1 stk blå og 3 stk brune. Hun som solgte meg dem antok at den blå var hannen noe som viste seg å være feil. Jeg kjøpte derfor 2 blå hunner til i en annen zoo. I etterkant virker det ikke som fiskene er av samme type i det hele tatt...? Den blå "hunnen" er blitt brun? Den var helt lik som den blå på bildet i basen da jeg kjøpte den. Kan denne fiksken skifte kjønn eller var den ikke utfarget da jeg kjøpte den. De andre som ble kjøpt brun er fortsatt brun men mer smalstripet og mye mørkere i fargen.
SoVe
For en tid tilbake kjøpte jeg en gruppe av disse fiskene i en Zoo-butikk. De hadde inne 1 stk blå og 3 stk brune. Hun som solgte meg dem antok at den blå var hannen noe som viste seg å være feil. Jeg kjøpte derfor 2 blå hunner til i en annen zoo. I etterkant virker det ikke som fiskene er av samme type i det hele tatt...? Den blå "hunnen" er blitt brun? Den var helt lik som den blå på bildet i basen da jeg kjøpte den. Kan denne fiksken skifte kjønn eller var den ikke utfarget da jeg kjøpte den. De andre som ble kjøpt brun er fortsatt brun men mer smalstripet og mye mørkere i fargen.

Hejsan

Det är så att alla ps.Lombardoi är blå (nästan neon blå)från början dvs som yngel.
Sedan efter ett tag så börjar de som skall bli hanar att bli gula och honorna är blå.Dvs att de är tvärt emot de flesta andra malawi i färg sättningen.
så de bruna var nog något annat.
De är ju fantastiskt vackra som yngel men de blir lite mattare i färgen som vuxna.

Har du bilder?
Så kanske man kan se vad de som är bruna är för något..
Da har jeg faktisk bare 1 stk av denne fisken da? Hmm stakkar ensomme liten. Skal se om jeg får tatt noen bilder av de andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap