Når jeg skaffet meg akvarium for ca 4 mnd sider ble jeg desverre forledet til å tro at d ville gå fint med malawiciklider i et 60 l kar. Den siste tiden har det bare vært en igjen etter at de to andre døde. Siden denne foreløbig bare er 5 cm lang tenkte jeg å beholde den til den ble litt større, for deretter å gi den bort til en venn som har stort akvarium med store fisker
Men på lørdag fikk jeg problemer: Samboeren min (som ikke har satt seg så veldig inn i hobyen min) ville være snill, og kjøpte enda en rød sebra...den viste seg å være samme størrelse som den andre, så jeg tenkte at jaja, da kan jo de holde hverandre med selskap til de flytter ut. Men: nå har ikke nykommeren lenger halefinne, den er så godt som helt spist opp! Etter at den nye kom i hus prøvde jeg å ommøblere litt i karet slik at den etablerte skulle "miste" territoriet sitt, uten at dette hjalp. Den er kjempe agressiv og nekter å la den andre være i fred. Nykommeren klarer fortsatt å svømme bra, og spiser når jeg gir dem mat, men dette kommer vel neppe til å vare?
Jeg har et annet kar på 60 l som jeg har 4 guppyer i...vil det være en dårlig ide å flytte den skadeskutte fisken over i dette? Noen bedre tips?