Spetakkel blant ciklidene

Inaktiv bruker
Når jeg skaffet meg akvarium for ca 4 mnd sider ble jeg desverre forledet til å tro at d ville gå fint med malawiciklider i et 60 l kar. Den siste tiden har det bare vært en igjen etter at de to andre døde. Siden denne foreløbig bare er 5 cm lang tenkte jeg å beholde den til den ble litt større, for deretter å gi den bort til en venn som har stort akvarium med store fisker

Men på lørdag fikk jeg problemer: Samboeren min (som ikke har satt seg så veldig inn i hobyen min) ville være snill, og kjøpte enda en rød sebra...den viste seg å være samme størrelse som den andre, så jeg tenkte at jaja, da kan jo de holde hverandre med selskap til de flytter ut. Men: nå har ikke nykommeren lenger halefinne, den er så godt som helt spist opp! Etter at den nye kom i hus prøvde jeg å ommøblere litt i karet slik at den etablerte skulle "miste" territoriet sitt, uten at dette hjalp. Den er kjempe agressiv og nekter å la den andre være i fred. Nykommeren klarer fortsatt å svømme bra, og spiser når jeg gir dem mat, men dette kommer vel neppe til å vare?
Jeg har et annet kar på 60 l som jeg har 4 guppyer i...vil det være en dårlig ide å flytte den skadeskutte fisken over i dette? Noen bedre tips?

Jeg ville levert de tilbake dit de kom fra, butikken har jo tydeligvis gitt feil informasjon.

Malawiciklider funker ikke sammen med guppy nei.
Inaktiv bruker
Fryktelig frustrerende dette her...jeg skulle jo virkelig ønske at jeg hadde kommet på å melde seg inn i et akvarieforum FØR jeg kjøpte akvarium:-\

Menmen, da får jeg bare fint prøve å få fiskene levert tilbake i løpet av uka, og satse på at ting ordner seg. Og selvfølgelig finne ut her på forumet hvilke fisker som faktisk passer i et så lite kar før jeg kjøper dem
Du kan evt. selge eller bytte fiskene i noe annet du vil ha her på AF?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap