Identifisering av fisk

Hei, jeg har kjøpt og satt opp et brukt akvarium i dag og overtok en del fisker med akvariet. Vil gjerne vite mer om fiskene så jeg kan gi dem riktig stell.

1. Neolamprologus Leulepi?
2. Neolamprologus Pulcher?
3. Neolamprologus sexfasciatus?

Det er 3 typer til som jeg ikke aner, så jeg legger inn en tråd til.

Setter pris på hjelp
Ingen som kan hjelpe meg med disse?
Synes at nr 2 ligner på denne:
Prinsessen av Burundi
Eller kanskje den du foreslår, ja.
Hei, det er nok ikke prinsessen av burundi. Har dem i et annet akvarium så den kjenner jeg. Disse har gulere finner og mer gulskjær i kroppen.
bilde nr 1 har du en altolamprologus calvus i bakgrunnen.
Shiramor
Synes at nr 2 ligner på denne: [URLBLOCK1] Eller kanskje den du foreslår, ja.

Jag vill nog var ense med Shiramor...

Det finns flera lokaliteter av Prinsessor oxå så de skilljer sig lite från varandra.ifärg ..den från tex Kasegera Kigoma Tanzania har blå kanter på fenorna och blått längs upp på ögat ...den från Rutunga Burundi har en gul fläck på övre deln på gällocket ( tittar i AquaLex catalog Tanganyikasjönsciklider)

Men jag ser ju bara bilden..så det är lite svårt att säga till 100%.

Det finns andra som liknar prinsessor..

Neolamprologus olivaceus
N. splendens (de jag hade var gul aktiga)
det finns flera som liknar..

mvh Kjell
Jeg kan ikke så mye om disse fiskene, men se på denne linken og klikk på bildene. Kanskje du finner den der? (Flere bilder lenger ned på hver side).
Neolamprologus

Og den på bilde tre er kanskje en N. sexfasciatus fra samme linken?
Det var en kanon sida Shiramor
Har sett nøye på bildene, men det er nok pulcher som ligner mest. Har nå fått gitt bort de 3 artene som var altfor store, så jeg sitter igjen med leleupi, calvus og disse 2 som jeg er 90 % sikker er pulcher. Skal prøve å få tatt flere bilder av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap