Identifisering av fisk ii

Her er de 3 siste som jeg ikke aner. Tror den første er en type Malawi ciklide? Mener å ha vært borti den.

4. Malawi ciklide?
5. ? (den som er midt i bildet med spesielt hode)
6. ?

Håper noen kan hjelpe meg

Stygg mistanke om at mange av disse er altfor store for en 128 liter og altfor mange !!
Hejsan

Bild nr 4 Är nog en Viktoriaciklid troligen pundamilia (Haplochromis) Nyererei
av något slag räknade ränderna till 8 .
I Nyererei komplexet så har de mellan 5 och 8 ränder.
Se på dessa bilder om någon liknar det finns många varianter på P.Nyererei

nr 5 en Tanganyika ciklid Altolamprologus Calvus

Nr 6 âr det en väldigt ungfisk ?Tycker det ser så ut.
Den har dragen från Viktoriasjön.
4. tror ikke dette er malawi. Muligens victoria. Spør kjell begby, han kan mye om victoria

5. Dette er en tanganyika, mener den heter altolamprologus et-eller-annet...

6. Denne aner jeg ikke
prater om solen! Der kom han meg i forkjøpet
hehe
Hehehe var nog bara sekunder om att göra richard!

Måste fråga en sak.
Har du Malawikrabba?
Hei
og takk for svar Ser at det er få av dem som passer i så lite akvarium så det blir nok å gi bort en del av dem.

Har tatt et bilde til av nr. 6 - denne gangen av den andre (som ikke ser frisk ut heller - altfor tynn) Helt unge kan de nok ikke være for de er godt og vel 10 cm store

Er det blodutredelser hun har eller skal den være sånn tro? De andre ser i god stand ut, men ikke denne.

Astatotilapia Latifaciata ser det ut att vara en viktoriaciklid det röda feltet är fullt normalt.
Den ligna ja
Takk for hjelpen, vet du om noen som kan være interessert i å ta over noen av dem? Kan du sjekke de andre 3 jeg la ut også på forrige tråd? Virker som det kun er 3 av sortene som egner seg i såpass lite akvarium.
Du får prova att lägga en annons på forumet.
Det är fina fiskar.
Jag vet inte om någon för tillfället som vill köpa .

Det är inte så många som har Viktoriaciklider tyvär.Det är väldigt synd tycker ja iallafall.
För de har mycket vackra färger när de visar upp sig
Legger nok ut en
annonse ja Ikke ok at de går i 128 liter når de skal ha 500!
Takk for hjelpen, kunne du bare sjekket den andre tråden min og med de 3 andre typene?
Er dette samme fisk
som Astatotilapia latifasciata?

Astatotilapia latifasciata
Det
skulle selvsagt stått
Haplochromis obliquidens
liv_65
skulle selvsagt stått Haplochromis obliquidens

Se linken[URL= http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=301][/URL]

Det med Viktoria namn är lite kompliserat . det finns 2 olika "skolor"det är vetenskapsmänn mot vetskapsmänn som inte är ense men den fisken är nog som du ser på linken en
Astatotilapia latifasciata .

Handelsnamn och synonymer
Viktoriazebra, Haplochromis latifasciatus, Haplochromis sp. "zebra obliquidens".

Här är en link till en annan sida

mvh Kjell
Visst är det lite rörigt ?

Skjønner det, ser ut som dette er en av de jeg må finne nytt hjem til - trenger minst 200 liter.

Kunne du sjekket den første tråden min og sjekket om nr. 3 der er sexfasciatus? De to andre er jeg rimelig sikker på.
Mc Darup är nog rätt person till det.

Har haft en del Tanganyika ciklider men inte de som du har där.

Håller mig till Malawi och Viktoriaciklider
Ok, da prøver jeg på det Takk for hjelpen!!! Godt å ha noen eksperter tilgjengelig
Är ingen expert bara intresserad och gillar att läsa.
Men det finns andra på forumet som kan massor
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap