Biotop for l.ocellatus

Skal igang med et slikt kar, 70l og vil gjerne ha innspill på innredning. Type grus, steiner, sneglehus osv.

Gjerne bilder fra kar med denne fisken og dersom noen kan linke til bilder fra det naturlige habitatet hadde det vært kanon

L.ocellatus
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1803
Jeg har et par bilder i profilen der ser jeg. Jeg har 5-6 stk i en 45 liter, malawisneglehusskall og Åkrasand. Har forlovet dem til Viggo, men hvis ikke han vil ha dem så kan du jo overta dem
Akkurat fiskene skal jeg klare selv, Oasen Zoo ordner biffen, men disse store sneglehusene fra tanganya vet jeg ikke helt hvor jeg skal få tak i?

Sand fra Åkrasanden høres bra ut

EDIT: Ser mange har planter i sine T. biotoper men på habitat-bildene jeg har sett er det ikke en eneste plante?
Hva med steiner? Titter rundt på akvarier med denne fisken og det varierer fra noe som ser ut til å være korallstein til små runde elvesteiner....
Tenk på romdeling med steinane, høge steinar som deler opp akvariumet i territorie er fint. Eg brukar vinbergsneglehus, desse får du tak i på godt assorterte daglegvareforretningar, seljast som franske sneglar i kvitløkssmør. Nyt dei gjerne før du vaskar sneglehusa.

Mi inreiing er biltemasand, kalkstein og vallisneria nana. Sanden bør være minst 5 cm djup, hannen min har no greve bra under steinen i midten, dvs 3-4 cm ned. Fascinerande å sjå korleis dei jobbar med aquascaping.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap