Noen som har erfaring med snegler i malawi akvarium?

Noen som har hatt noe hell med dette? Hvis ikke tar jeg gjerne imot tips om gode rengjørere av fin sand.
Har Malaysiska sandsniglar i mina det fungerar bra på de sorter malawi jag har men sniglar som sitter på glas och så har jag inte sett alls det blir nog mat.

Man ser inte sand sniglarna mer än när ljuset tänds och det är nog därför de klarar sig.
Hade ett akvarium med malawi som inte bökade så mycket i sanden då blev det lite grönt på botten men så släppte jag i lite sand sniglar och de har gjort det bra.
Så flott!
Det var dette svaret jeg hadde håpet på. Har vurdert sandsbegler, men har vært usikker på åssen det vil gå. Noe må jeg jo ha i den fine sanden.
Jeg har sandsnegler i Malawikar. De spiser dem hvis de får tak i dem. Finner stadig tomme skall oppå sanden. Jeg ser egentlig ikke dette som noe problem da Sandsneglelene formerer seg fortere enn de blir sist. Malawi er forøvrig flinke til å "lufte" sanden selv.
Det stämmer det att vissa arter är bra på det att lufta sanden.
Aulonocara är ju väldigt bra på det.
De sand sniglar som jag hittar i malawi akvariumen är under stenar.Där inte malawiciklider kommer åt dem.

Har startat upp ett akvarium men Nyassachromis .sp paparazzi där hade jag inte sandsniglar men tog några från ett annat akvarium.
När jag slapp i dessa så provade de att äta dessa men det klarade de inte av och gav snart upp.

Har ett akvarium med rov malawi de är inte speciellt bra på att lufta

Dimidiochromis compressiceps och Aristochromis christyi är minst sagt dåliga på detta.Medans en annan Rovmalawi som Fossorochromis rostratus är väldigt bra på detta.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Nicklas Iversen
Reklame for plussmedlemskap