- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Hvilke tanganyika kan jeg ha i 130 literen?
Hvilke tanganyika kan jeg ha i 130 literen?
Jeg har bestemt meg for å gjøre 130 literen om til Tanganyika karr.
Ser at Lamprologus ocellatus passer til å ha i et så lite karr. Hvor mangen kan/ bør jeg ha ?
Er det noen andre fisker fra Tanganyika sjøen som jeg kan ha sammen med disse i et så lite karr?
Hvordan bør karret innredest ?
Må jeg ha sand ?
Ser at Lamprologus ocellatus passer til å ha i et så lite karr. Hvor mangen kan/ bør jeg ha ?
Er det noen andre fisker fra Tanganyika sjøen som jeg kan ha sammen med disse i et så lite karr?
Hvordan bør karret innredest ?
Må jeg ha sand ?
Postet 10.02.08 kl 15:05
Postet 10.02.08 kl 15:40
Postet 12.02.08 kl 17:20
Hei, ser ikke ut som det er så lett å få svar akkkurat i denne delen av forumet. Jeg har i alle fall jul. transcriptus sammen med
neolampr. multifasciatus og det ser ut til å gå helt fint De er noen tøffe små fisker og så langt er i alle fall transcriptusene rolige. Hva som skjer hvis en av artene begynner med lek og yngel vet jeg ikke.
neolampr. multifasciatus og det ser ut til å gå helt fint De er noen tøffe små fisker og så langt er i alle fall transcriptusene rolige. Hva som skjer hvis en av artene begynner med lek og yngel vet jeg ikke.
Postet 12.02.08 kl 17:59
ocelatus er meg agresiv når den har fått noen jenter. mine fløy rett i hånden min vist jeg stakk den ned der for å si det slik. du kan stortsett ha de fleste sneilehulekerne sammen, bare ha nok sneilehus, ha de litt fra hverandre regani er en skikkelig tyv av yngel så har du håp om yngel så ikke putt den der oppi
Postet 13.02.08 kl 02:29
ja vist de er flinke å ta yngel så styrer jeg unna de. Har en gjøkmalle oppi malawi karet. Tror dere denne ville gått fint med sengle hus lekerene ?
Har lest på noen tråder at man kan få kjøpt snegle hus i dagligvare foretninger, men hva er det man skal spørre etter da ? Selger de lause snegle hus, eller er det noe som følger med i en eller annen mat pakke ?
Har lest på noen tråder at man kan få kjøpt snegle hus i dagligvare foretninger, men hva er det man skal spørre etter da ? Selger de lause snegle hus, eller er det noe som følger med i en eller annen mat pakke ?
Postet 13.02.08 kl 16:58
Postet 13.02.08 kl 17:17
Postet 13.02.08 kl 17:30
Postet 13.02.08 kl 18:33
Postet 13.02.08 kl 19:08
Postet 13.02.08 kl 19:17
Postet 13.02.08 kl 19:20
Postet 13.02.08 kl 19:27
Postet 13.02.08 kl 22:48
Postet 14.02.08 kl 02:49
GrrrotleJeg har bestemt meg for å gjøre 130 literen om til Tanganyika karr. Ser at Lamprologus ocellatus passer til å ha i et så lite karr. Hvor mangen kan/ bør jeg ha ? Er det noen andre fisker fra Tanganyika sjøen som jeg kan ha sammen med disse i et så lite karr? Hvordan bør karret innredest ? Må jeg ha sand ?
Selv har jeg to J. Transcriptus sammen med fire L.Ocellatus i en 110 liter, noe som går helt fint på tross av at Occiene yngler i ett eneste sett.
Det går også fint med J.Ornatus, men jeg ville styrt unna de større Julidichromis artene.
Det største probemet du vil få er aggresjon occiene imellom, så hold ett øye på individer som flytter inn bak pumpen eller befinner seg mye i de øvre regionene. Disse må flyttes, hvis ikke vil de ikke overleve.
Karet bør innredes med en rekke steiner som danner mange huler på den ene siden, mens resten bør være ansamlinger med snegleus (3-4) hver med en 10-15 cm mellomrom.
Det kan ofte være en fordel og stenge innsynet mellom disse for og dempe aggresjonen mellom occiene.
Se hvem som er mest aggresiv og bygg synsbarrierer på grunnlag av dette, se spesielt hvor den dominante hannen bosetter seg.
Sand MÅ du ha til occier da anretningen av skjell, nedgraving av skjell etc er en viktig del av deres naturlige adferd.
Ikke minst er det utrolig morsomt og se dem frese igjennom sanda som en bulldoser
Lykke til
Postet 22.02.08 kl 17:37
Endret: 22.02.08 kl 17:48
Postet 22.02.08 kl 17:55
Kan jeg ha Altolamprologus compressiceps sammen med ocellatus? ser de skal ha 160 liter. Tror du det går bra i 130 ?
Hvor mangen ocellatus tror dere jeg kan ha i 130 L? Kan jeg ha 2 hanner eller blir det mye fighting da ?
Begynner å klå skikkelig i fingrene etter å skaffe meg disse nå, men blir i kke kvitt prakt botiaene og kulefiskene. Luksus problem:P
Hvor mangen ocellatus tror dere jeg kan ha i 130 L? Kan jeg ha 2 hanner eller blir det mye fighting da ?
Begynner å klå skikkelig i fingrene etter å skaffe meg disse nå, men blir i kke kvitt prakt botiaene og kulefiskene. Luksus problem:P
Postet 23.02.08 kl 02:10