God bok?

Noen som vett om noen gode bøker om malawi og tanganyika?
Det jeg tenker på er en bok med god oversikt over forskjellige arter fra disse to stedene og mye nytting info. Har Norsk akvarie og hagedam leksikon og dette er en veldig god akvarie bok, men står ikke så mye spesifikt om malawi og tanganyika.

Tenkte det ville være lurt å ha en slik bok i hylla sånn at jeg kan finne svar på ting jeg lurer på selv og ikke begynne å mase her på forumet hvær gang det popper opp et lite spørsmål i det lille hodet mitt :P Hadde vert en fordel om boka er på norsk, men engelsk går også.

Kan sterkt anbefale Back to natures bøker av Ad Könings.
Støtter MC Darup der. De skal visst være oversatt til norsk også. Kjøpte en av bøkene på svensk i en Tropehagen-butikk så de kan ihvertfall bestille for deg om de ikke har den inne. Ellers så har jeg sett de på diverse nettbutikker.
ja da får jeg vel kjøpe både back to nature malawi og back to nature tanganyika ciklider blir dyrt så tror jeg må vente litt. takk for at du fjernet tråden btw MC

Jeg har 2 ulike Ad Könings- bøker, begge er på norsk.

No problem, Grrrotle
Den absolut bästa boken är

Malawiciklider i sin naturliga miljö av Ad Konings

Där står det hur de lever isjön och går mera på djupet..bokstavligt talat.

Den finns på Svenska jag har den tredje utgåvan.

Back to nature är ganska bra men väldigt ytliga det står det viktigaste kanske .
Saknar lite djupare information i de men för all del de duger de som första malawi boken.
ja tror jeg går for back to nature i første omgang. Er ikke alltid så lett å forstå skriftlig svensk heller :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap