- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- I ettermiddag skal vi på malawi butikken - gleder meg som en unge :-)
I ettermiddag skal vi på malawi butikken - gleder meg som en unge :-)
Jeg har startet opp en 250 liter med DEN stilige innvendige bakgrunnen, helt rå synes jeg og ja jeg er i ekstase.
Utvalget av Malawi ciklider i butikkene her er relativt bedrøvelig. Men så ble jeg tipset om Santron. De har kun åpent torsdager mellom kl. 17 - 20.
, og det er bare 7 km å kjøre her i fra :P
Gleder meg veldig, håper å finne noe bra og spennende.
Jeg skal ta bilder av nyakvariet snart og dere skal få se. Jeg fikk til og med månelys med på kjøpet og det er så lekkert med både de vanlige lysrørene og måne/nattlyset på samtidig. Jeg føler meg meget heldig som fikk kloa i dette akvariet og det er perfekt for malawi.
Åååå jeg er så spent
Utvalget av Malawi ciklider i butikkene her er relativt bedrøvelig. Men så ble jeg tipset om Santron. De har kun åpent torsdager mellom kl. 17 - 20.
, og det er bare 7 km å kjøre her i fra :P
Gleder meg veldig, håper å finne noe bra og spennende.
Jeg skal ta bilder av nyakvariet snart og dere skal få se. Jeg fikk til og med månelys med på kjøpet og det er så lekkert med både de vanlige lysrørene og måne/nattlyset på samtidig. Jeg føler meg meget heldig som fikk kloa i dette akvariet og det er perfekt for malawi.
Åååå jeg er så spent
Postet 10.04.08 kl 08:54
Postet 10.04.08 kl 19:20
Postet 10.04.08 kl 23:06
Ja, jeg er veldig fornøyd med turen. Jeg hadde laget en liste over hva jeg har allerede slik at jeg kunne få hjelp til å finne noe som passet.
Delfinciklide var egentlig førstevalget mitt, det hvis de hadde noen voksne eksemplarer. Så jeg endte opp med det. De hadde en gruppe i et kar med 2 hanner og 4 hunner. Store flotte fisker. Jeg betalte en tusenlapp for de. Den største er vel ca 14 cm.
Så sa han at jeg senere kunne supplere med noen flere Golden, men da var det nok, da skulle jeg ikke ha mer i karet og ville få en fin balanse.
Det han sa videre er at de skal slutte å ha "butikk". Dvs. ha åpent og selge til privatpersoner. De hadde ikke tid til det lenger.
Imidlertid så var utvalget imponerende. De driver med oppdrett og selger til butikker over hele landet, så utvalget var det ikke noe å si på nei. Så oppdrett og salg til butikker skal de fortsatt drive med.
Delfinciklide var egentlig førstevalget mitt, det hvis de hadde noen voksne eksemplarer. Så jeg endte opp med det. De hadde en gruppe i et kar med 2 hanner og 4 hunner. Store flotte fisker. Jeg betalte en tusenlapp for de. Den største er vel ca 14 cm.
Så sa han at jeg senere kunne supplere med noen flere Golden, men da var det nok, da skulle jeg ikke ha mer i karet og ville få en fin balanse.
Det han sa videre er at de skal slutte å ha "butikk". Dvs. ha åpent og selge til privatpersoner. De hadde ikke tid til det lenger.
Imidlertid så var utvalget imponerende. De driver med oppdrett og selger til butikker over hele landet, så utvalget var det ikke noe å si på nei. Så oppdrett og salg til butikker skal de fortsatt drive med.
Postet 11.04.08 kl 08:19
Postet 11.04.08 kl 08:28
Postet 11.04.08 kl 10:49
MC DarupDet er noe med "pukkelpanner" som fasinerer meg.. flotte fisker :) Bra turen var vellykket!
Personlig så synes jeg at de er helt nydelige, hadde jo ikke betalt 1000,- for dem hvis jeg ikke syntes det :P
Når de er store så er de så majestetisk og flotte.
Men som signaturen min sier: Beauty is in the eye of the beholder -
Skjønnhet kommer an på øyet som ser.
11 åringen min sa i gårkveld når vi hadde fått disse beistene i karet at: "mamma, håper ikke du blir fornærmet nå men jeg synes disse nye fiskene er veldig stygge".
Hehe, vel - smaken er som baken, delt
Postet 11.04.08 kl 11:05
Fina fiskar Cyrtocara Moorii så jag får grattulera till de!
Får jag komma med ett litet tips?
Så bra
Ser att du har svart sand i akvariumet och det tycker jag är vackert i och för sig.Men om det är den sanden som jag tycker det serut som ,så är den inte rund utan kantig och vass .(skarp)
C.moorii gillar att gå och plocka i sanden för att leta efter något gott.
Samma sak gör dina Aulonocara de silar sanden genom gälarna efter något är bart.Då är inte den sanden lämplig
Så mitt råd är att byta utsanden till fin sand som inte har skarpa kanter.
Får jag komma med ett litet tips?
Så bra
Ser att du har svart sand i akvariumet och det tycker jag är vackert i och för sig.Men om det är den sanden som jag tycker det serut som ,så är den inte rund utan kantig och vass .(skarp)
C.moorii gillar att gå och plocka i sanden för att leta efter något gott.
Samma sak gör dina Aulonocara de silar sanden genom gälarna efter något är bart.Då är inte den sanden lämplig
Så mitt råd är att byta utsanden till fin sand som inte har skarpa kanter.
Postet 11.04.08 kl 15:41
Kjell BegbyFina fiskar Cyrtocara Moorii så jag får grattulera till de! Får jag komma med ett litet tips? Så bra ;-) Ser att du har svart sand i akvariumet och det tycker jag är vackert i och för sig.Men om det är den sanden som jag tycker det serut som ,så är den inte rund utan kantig och vass .(skarp) C.moorii gillar att gå och plocka i sanden för att leta efter något gott. Samma sak gör dina Aulonocara de silar sanden genom gälarna efter något är bart.Då är inte den sanden lämplig Så mitt råd är att byta utsanden till fin sand som inte har skarpa kanter.
Hei Kjell!
Ja, vi har snakket om å bytte substratet til biltemasand. Vi kommer nok til å gjøre dette i nærmeste fremtid.
Du har ikke en god oppskrift på rekemiks til disse fiskene som du vil dele med meg?
Postet 11.04.08 kl 15:46
Postet 11.04.08 kl 15:48
Postet 11.04.08 kl 15:51
Tom KristiansenHer er en oppskrift på rekemiks fra LAK [URLBLOCK1]
Hei Tom
Jeg har hørt rykter om at dere fikk Tønsberg damer på møtet
Hun ene ringte meg og ville sitte på med oss, men vi ble ikke å dra. Jeg ble litt paff da hun ringte fordi jeg handler ikke i butikken hennes mere, hun er så frekk. Og da hun ringte hjem til meg for å ville sitte på med oss så fikk jeg bakoversveis hehe. Hun hadde lest tråden og visste hvem jeg var.
Vel, vel...
Grattis med ny yngel. Jeg har fått ny yngel jeg også på blå acara og det ser ut til å gå bedre denne gangen. "bank i bordet"
Postet 11.04.08 kl 15:55
Postet 11.04.08 kl 16:03
Tom KristiansenHehe joa dukka opp de vettø. Nye egga blei spist desverre, og jeg kan ikke se noen yngel i dag. Men dette har jeg utdypt i min egen tråd hehe. Grattis med nye yngel da:)
Jeg hadde ikke dukka opp jeg hvis jeg var de. Har litt mer folkevett enn det. Den eneste grunnet til at de dro var for å høre Torstein snakke om sykdom. Og her snakker vi konkurrenter av Torstein. Så litt utspekulert spør du meg, men men... vi er jo alle forskjellig.
Synd at eggene ble spist. Ja jeg håper det går bedre her denne gangen. Har berget 12 yngel fra forrige kull som er i et yngel akvarie nå og vokser godt.
Jeg ser at foreldrene passer mye bedre på denne gangen og jeg trakk strømpe over pumpa før yngelen ble frittsvømmende. Men en jævla SAE har fått smaken på yngel og snapper en til seg i tide og utide. Men er veldig mange igjen. Må bare la naturen gå sin gang. Målet mitt er ikke å drive med oppdrett heller, men det er jo søkke artig å få det til da.
Postet 11.04.08 kl 16:17
2nelise[QUOTE=Tom Kristiansen]Hehe joa dukka opp de vettø. Nye egga blei spist desverre, og jeg kan ikke se noen yngel i dag. Men dette har jeg utdypt i min egen tråd hehe. Grattis med nye yngel da:)
Jeg hadde ikke dukka opp jeg hvis jeg var de. Har litt mer folkevett enn det. Den eneste grunnet til at de dro var for å høre Torstein snakke om sykdom. Og her snakker vi konkurrenter av Torstein. Så litt utspekulert spør du meg, men men... vi er jo alle forskjellig.
Synd at eggene ble spist. Ja jeg håper det går bedre her denne gangen. Har berget 12 yngel fra forrige kull som er i et yngel akvarie nå og vokser godt.
Jeg ser at foreldrene passer mye bedre på denne gangen og jeg trakk strømpe over pumpa før yngelen ble frittsvømmende. Men en jævla SAE har fått smaken på yngel og snapper en til seg i tide og utide. Men er veldig mange igjen. Må bare la naturen gå sin gang. Målet mitt er ikke å drive med oppdrett heller, men det er jo søkke artig å få det til da.
Torstein kom ikke da for det var blitt noen misforståelser angående dager og datoer, men han skulle vistnok komme neste gang:P. Men fikk et annet foredrag om fangsturer til Mexico etc
Postet 11.04.08 kl 19:11