- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Jippi - i dag får jeg tropheus!
Jippi - i dag får jeg tropheus!
Postet 29.05.08 kl 17:07
Postet 30.05.08 kl 13:50
Hei, ser at du har samme fiskene - TØFT!
Kjempeflotte fisker, jeg er super fornøyd
Nei, mine er nok ikke VF, da hadde nok selger opplyst om det. Mine er ikke så veldig store ennå, men helt nydelige )
Jepp, skal legge ut bilder når de er blitt litt mere varm i trøya. Det ser ut til at de stortrives allerede.
Kjempeflotte fisker, jeg er super fornøyd
Nei, mine er nok ikke VF, da hadde nok selger opplyst om det. Mine er ikke så veldig store ennå, men helt nydelige )
Jepp, skal legge ut bilder når de er blitt litt mere varm i trøya. Det ser ut til at de stortrives allerede.
Postet 30.05.08 kl 14:16
Postet 30.05.08 kl 18:25
Postet 30.05.08 kl 19:41
Postet 30.05.08 kl 21:54
Postet 31.05.08 kl 14:21
Postet 31.05.08 kl 14:47
Vibsihvilke vannverdier har du i karet ditt?Hva tilsetter du i vannet for å få ønskede verdier? Og hva slags innredning har du?
Hei, jeg vet ikke om spørsmålet var rettet mot meg, men velger allikavel å svare.
Karet er innredet med biltemasand og steiner som lager huler, samt en plante (sverdplante)
Jeg har lagt i en bit av en sånn "glass stein" som skal øke GH. Jeg har kalkstein i karet samt at jeg tilsetter PH/KH+
Etter råd fra selger så tilsatte jeg 3 sp. havsalt før jeg hadde trofferne i karet.
Ph ligger på ca 8,5
Jeg skal forsøke å ta bilder. De ser ut til å trives godt og jeg har faktisk ikke sett antydning til noe slossing
Postet 31.05.08 kl 15:02
2neliseJeg har lagt i en bit av en sånn "glass stein" som skal øke GH. Jeg har kalkstein i karet samt at jeg tilsetter PH/KH+
"Utah Ice" heter den steinen. (Tropehagen Zoo selger den hvertfall, men i 20 kg sekk for 1100,-
2neliseEtter råd fra selger så tilsatte jeg 3 sp. havsalt før jeg hadde trofferne i karet.
Du bør skaffe deg Cichlid Instant Salt som selges på Webzoo.
Postet 31.05.08 kl 15:08
Endret: 31.05.08 kl 15:09
Postet 31.05.08 kl 15:41
Postet 31.05.08 kl 15:55
Postet 31.05.08 kl 16:01
Vibsidu må være med på tråden vår da:) [URLBLOCK1] masse nyttig info og fine bilder!
Hei Vibsi.
Jeg er i gang med å lese igjennom tråden, men det tar sin tid - 116 sider, hehe.
Det er jo så mange flotte tropheus at en skulle hatt mange kar slik at en kunne ha alle sortene
Jeg får holde meg til mine Bemba foreløpig. De er sort med orange striper.
Mine er nok oppdrettsvariant. De kommer fra to forskjellige kull og de største måler ca. 8 cm, de minste ca. 4 cm.
Jeg må jo si at jeg synes så langt *bank i bordet* at de er påfallende rolige. De viser ikke aggressivitet! De stresser rundt og styrer med sitt. Det virker som de trives. De gjemmer seg ikke når jeg kommer til karet men blir lysebrune, hehe. Det roer seg raskt da og de blir svart igjen.
Postet 31.05.08 kl 18:15
Postet 31.05.08 kl 22:17
Postet 01.06.08 kl 11:02
Postet 01.06.08 kl 13:09
Postet 01.06.08 kl 21:19
Postet 02.06.08 kl 09:33
Er det noen som vet hvor stor tropheus er når de blir kjønnsmoden?
Og er det lett å se på hunnen når hun tygger?
Jeg er litt usikker på den ene min. Gjellen, spesielt på den ene siden stikker litt ut, den var slik når jeg fikk den. Og jeg synes at munnen går litt raskere på den enn på de andre. Jeg aner jo ikke om det er en hunn eller en hann faktisk. Den virker frisk og rask ellers. Jeg har også lest at bemba spiser selv når den tygger. Noen som vet?
Og er det lett å se på hunnen når hun tygger?
Jeg er litt usikker på den ene min. Gjellen, spesielt på den ene siden stikker litt ut, den var slik når jeg fikk den. Og jeg synes at munnen går litt raskere på den enn på de andre. Jeg aner jo ikke om det er en hunn eller en hann faktisk. Den virker frisk og rask ellers. Jeg har også lest at bemba spiser selv når den tygger. Noen som vet?
Postet 02.06.08 kl 10:08