Golden + dvergbotia ?

Hei, hei.

Har nå golden i et 112 liter, og tenkte å flytte over mine dvergbotia, slik at de får bedre plass. Har også kanskje planer om å selge 60 litern.

Dvergbotia trives jo i høy PH og GH, men vil dem trives sammen med golden?

Mvh Caroline
Carroo
Dvergbotia trives jo i høy PH

Bare til info; Botia har ikke noe ønske om høy PH
Det står ihvertfall i basen at de kan ha PH fra 6-8. Så om jeg da har PH på rundt 7.9-8 ?

Ja jeg vet det Men vær litt varsom med å tolke infoen i fiskebasen som en fasit. De fleste Botia (ink Dvergbotia, i dette tilfellet) foretrekker litt surt og relativt bløtt vann. Men det finnes mengder av eksempler hvor de lever under andre forhold, så det kan kanskje gå bra. Men det er ikke ideèlt fra Botiaens synspunkt. Ville bare gjøre oppmerksom på det

EDIT: Forøvrig ligger det en glimrende artikkel her om hvorfor Malawi og Botia ikke skal plasseres i samme kar.
Ok, takk for svar : ) Skal prøve å få lest artikkelen, men er ikke så flink i engelsk : p Jaja, øvelse gjør mester >
Resten av innlegget..
Da er det noe feil her.. Får ikke sendt inn hele innelegget. Prøvd 4 ganger å få skrevet det.... Stopper på ; øvelse gjør mester >.. (?)
Hei!
Jeg er kusinen til Caroline, og hun fikk ikke sendt hele svaret sitt, så hun ba meg om å gjøre det for henne:

"Ok, takk for svar : ) Skal prøve å få lest artikkelen, men er ikke så flink i engelsk : p Jaja, øvelse gjør mester >
Ok, takk for svar : ) Skal prøve å få lest artikkelen, men er ikke så flink i engelsk : p Jaja, øvelse gjør mester.

Alle mine dvergbotia har bodd i sterk strøm og relativt høy Gh ( rundt 10 ) Det er ca det den ligger på i 112 litern også.

Ser det står en del om at malawi er en ganske aggresiv fisk, virker som det går bra med golden og ancistrus, men har noen erfaring med dvergbotia? Altså hvordan de blir behandlet ? Hadde vært godt for dem med større plass, de er ganske så aktive Hehe.
Virker som det er noe galt med AF nå, siden det skjedde med deg også, men du fikk ihverfall sendt det andre gang Takk
JS
Ok, takk for svar : ) Alle mine dvergbotia har bodd i sterk strøm og relativt høy Gh ( rundt 10 ) Det er ca det den ligger på i 112 litern også.

Sterk strøm er glimrende for Botia. Gh på 10 går sikkert også bra. Men husk at Dvergbotiaen er fredelig og liten. Den passer ikke med aggressive arter. (det er bl.a det artikkelen jeg linket til påpeker. I tillegg til at vannverdiene i Malawisjøen er ganske så forskjellige fra Botiaens levekår)
Det er det piltegnet som gjør at teksten etter blir borte. Unngå å bruke det så går det bra. Er en av de litt sære tingene som det er greit å vite om når man poster her inne på AF
tender
[QUOTE=JS]Ok, takk for svar : ) Alle mine dvergbotia har bodd i sterk strøm og relativt høy Gh ( rundt 10 ) Det er ca det den ligger på i 112 litern også.

Sterk strøm er glimrende for Botia. Gh på 10 går sikkert også bra. Men husk at Dvergbotiaen er fredelig og liten. Den passer ikke med aggressive arter. (det er bl.a det artikkelen jeg linket til påpeker. I tillegg til at vannverdiene i Malawisjøen er ganske så forskjellige fra Botiaens levekår)

Ok, takk : ) Da får jeg nok evt. selge dem : ) Vil jo at dem skal ha det bra

Tante Astrid
Det er det piltegnet som gjør at teksten etter blir borte. Unngå å bruke det så går det bra. Er en av de litt sære tingene som det er greit å vite om når man poster her inne på AF ;)

Piltegnet? Nå er jeg ikke helt med :p Trykker bare på " Post innlegg " jeg.
Piltasten burde jeg vel skrevet. Denne: >
Aha : ) Nei, det ante jeg ikke ; ) Takk for opplysning.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap