- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Hvilket for mater dere malawi ciklidene deres med ?
Hvilket for mater dere malawi ciklidene deres med ?
Postet 09.06.08 kl 00:00
Til mbunas bruker jeg mest Cichlid Excel Medium . Har brukt det noen måneder og finner ikke noe negativt med det. Bruker det også til yngel ved å knuse det i pepperkvern.
I tillegg bruker jeg Malawi flakfòr (Tropical), "malletabletter", rekemiks og grønnsaker.
Malawier som skal ha mer protein i fòret kan få "Cichlid Basic" i stedet for "Cichlid Excel". Jeg skal kjøpe det selv ved neste bestilling...
I tillegg bruker jeg Malawi flakfòr (Tropical), "malletabletter", rekemiks og grønnsaker.
Malawier som skal ha mer protein i fòret kan få "Cichlid Basic" i stedet for "Cichlid Excel". Jeg skal kjøpe det selv ved neste bestilling...
Postet 09.06.08 kl 18:32
Postet 10.06.08 kl 07:51
Postet 10.06.08 kl 07:58
Endret: 10.06.08 kl 07:59
Postet 10.06.08 kl 12:17
Endret: 10.06.08 kl 12:25
Jeg bruker Tropical malawi flakfor og Tropical spirulina granulat . Ellers bruker jeg cyclops til yngelen og rekemix til de voksne. Yngelen får også kvernet spirulina granulat ( etter at jeg så Boonyarit bruke pepperkvern til å knuse granulat/sticks med måtte jeg prøve) og de vokser seg store og flotte.
Postet 24.07.08 kl 12:50
Grrrotleok nå er det bestilt. Kjøpte også back to nature malawi ciklider og en stor hov. Lettere å fange de små j.... med stor hov.
Hej Grrrotle
Fint att du köpt dig BTN Malawiciklider.
Där finns det recept på räkmix och det är mycket enkelt att laga själv.
Räkmix har alltid varit mitt basfoder för Malawiciklider.
Om du inte orkar vänta på boken så kan se på denna link där det finns många olika sorters recept på räkmix.
mvh Kjell
Postet 24.07.08 kl 17:35
Postet 24.07.08 kl 19:08
GrrrotleTakk for linken kjell. Har lenge tenkt å lage rekemix, men det har liksom aldri blitt noe med meg. Fikk foret fra webzoo ganske kjapt etter at jeg bestilte. Fiskene virker ganske fornøyde med det, så jeg kommer til å bestille mer når jeg går tom.
brukte selv et ca et år før jeg lagde min førset rekemixblanding. angrer på at jeg ikke gjorde det før. fisken elsker foret, og så er det jo en del penger å spare på det. tror 1kg ferdig mix ble på ca 30 kr. da har jeg ikke tatt med spirulinaen og strøm til kverning av reker og erter
ikke tok det lang tid heller. absolutt å anbefale.
lykke til!
Postet 08.08.08 kl 12:05