150 l hjørne med tanganyika.

Skal sette opp et 150 liters hjørnekar på eldste mann sitt rom. Han er 5 år og utrolig fasinert av mamma sine malawier. Aller helst vil han ha slike store fisker så jeg tenkte, hvorfor ikke Tanganyika?? Mange flotte fisker der også.

Har hatt Neolamprologus multifasciatus før, men siden dette karet er 150 liter vil jeg har en litt større fisk, hvis det er mulig.

Kan noen gi meg tips om hvor mange arter, hva slags og hvor mange av hver jeg kan ha oppi dette hjørnekaret???

Takk for alle råd.

Mvh Linka
Har sjekket litt ut om diverse tanganyikaer og kommet opp med en liten liste over hva jeg kunne tenke meg. Kan dere komme med innspill på om de vil passe sammen og eventuellt hvor mange jeg kan ha eller bør ha av hver?

Fiskeliste:

Neolamprologus brichardi
Julidochromis regani
Lamprologus meleagris

Også kjekt å vite om dette er fisker man kan få tak i uten å brekke nakken i forsøket.

Mvh Linda

Da har jeg gjordt litt om på listen og kommet opp med foreløpig liste over fisk.

Altolamprologus Calvus
Julidochromis dickfeldi
Neolamprologus cylidricus eller
Neolamprologus niger

Det jeg lurer på er om det er stor forskjell i oppførsel og væremåte på A. Calvus vs. A. compressiceps. Nol hadde begge og de var flotte begge to så det blir vanskelig å velge syntes jeg.
Dette prosjektet tar litt tid se. Har solgt unna alle ancistrusene, men før de er hentet så må jeg vente med å kjøpe fisk til karet. Kjedelig, men slik er det bare...

Oppdatering kommer etterhvert.

Mvh Linda
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap